lördag 13 oktober 2012

Ikea.

Okej. För en gångs skull så ska jag verkligen försöka skriva om ALLA mina bilder. Jag har ju en förmås att lägga ut bilder, men sedan glömma skriva vad jag vill Säga med dem.:)

1. Min underbara mormor på 93 år, med mer vilja och envishet än både mig och en åsna. Hon är en av alla mina förebilder. Anledning... Hon kommer alltid igen, sjukdom efter sjukdom. Hon har, kanske inte längre, men haft tills för bara ett tagsen haft mer energi än jag någonsin kommer gå. Kanske ite rent styrkemässigt, men ja. Ni förstår? Bo skälv i ett stort stort hus med stor stor trädgård, ta hand om sig själv och alltihop. Jag och Andreas kallar henne stål-mormor! Såklart med Mycket hjälp av min mamma. Men ändå. De två får mig att aldrig tappa hoppet, man klarar allt bara man vill. Åh vill, det vill man.

Åh, jag är rätt trött efter en dag på Ikea med Sofie och Felicia. Blev endel inköp. Ny toasitts, äntligen. Liksom inte blivit av på tre år. Hm intressant va? Åh pappershållare! Sen nya champagnegla, slog sönder ett precis efter jag diskat dem sist jag köpte. En vas, en skål, nya ljusstakar, två plaslådor. Säkert något ja glömt. En mysig dag. Tog drive in på donkan påvägen hem, köpte kaffe och en mc flurry med smak av trix. Testa den. Hur god som helst!

Landade i sängen när jag kom hem. Bara jag och oasis. Ligger fortfarande kvar och bara... Tar det lugnt. Borde börja göra mig iordning. Snart kommer Sofie, vi ska dricka lite vin sedan bort till Alma och vidare antagligen till Oscars. Jaja.

Sista men absolut inte minsta bilden. Ekorrarna. Jag som älskar pälsdjur.. Fick den av Mattias. Alltså, ser ni hur söt den är? Åh. Blomma och djur. Niice!

Nej, duschen var det. Next up, vitt vin.
Hoppas alla ni har en trevlig kväll!