tisdag 30 mars 2010

mjukglass!

Helt tokigt sugen på mjukglass jag är. Det är helt sannslöst. Igår när jag cyklade hem från jobbet och kände vårvindarna emot ansiktet och bara kände, hmm fan vad gott med en mjukglass med massa strössel och tjaffs på. Jag tror inte ni förstååår...

i lördags var vi som sagt i gbg. Jag köpte mig en klocka och ett Linne. Kanske jag nämnde Hur som, super nöjd är jag. ahh. på kvällen var vi hemma hos mig. Lagade lite mat och tog det lugna gatan. Jag bara njöt av mitt sällskap.

Började jobba tidigt i söndags. Med tanke på att vi vred fram klockan i söndags med så blev det ännu tidigare. 05,45 var jag utanför jobbet.. alltås egentligen 04,45. ( förstår ni hur tidigt på en söndag?!?) drar mitt kort för att komma in genom den där förbannade dörren.. så säger det klick och dörren är låst. Va fan, kortet fungerade liksom inte. TYPISKT! varför just idag, då nästa människa kommer 06,30. HAAA? Jag fick vackert sitta och vänta utanför. Som tur var var jag så trött på morgonen så jag tog bilen.- Annars hade jag nog fått köldskador.. Det gick dock bra att jobba. Vi håller ju på att bygga om på hajen och mitt i allt detta s¨ska vi få en ny brödleverantör på torsdag. Ja hade därför tänkt städa ur skåpen riktigt innan de tar bort diskmaskinen, men de hade redan tagit bort strömkablarna till den så det fick vara. med tanke på att jag blev en smula sen där med så gick de inte alls. De är taken när man är för tidigt till jobbet alltså. :)

När ja kom hem hoppa jag ned i sängen och sov en stund. Jag förstår inte varför, men jag är så tokigt trött nu för tiden. Trött på morgonen och på kvällen. No energi. Jag behöver semester! På eftremiddagen sen var vi hemma hos Linus mormor och morfar. Hans morfar fyllde år så de bjöd på jättegod mat och tårta. Finfina grejer de där. Varför är det alltid så förbannat gott när mormor:ar lagar maten för? ja mamma du lagar jättegod mat du med! No dout! Blev hemmalagat pizza till kvällsmat där. De e lätt och gott och går snabbt så why not. Börjar bli en smula ofta nu bara. Jag har tappat inspirationen till mat helt. Jag skyller på den där förbannade fläkten jag har här hemma. Bra va? :)

igår jobbade jag 6-15. Trodde jag bara gick till 12, men det var bara att arbeta på . Gött med lite extra timmar utan att tjata. Efter jobbet åkte jag till gymet och när jag kom hem kom Linus ungefär samtidigt. Typ iaf. Helt tokigt hur ljust det är ute nu för tiden. Vi kom på att vi var lite hungriga igår och gick för att handla lite krubb. när vi kom hem va klockan åttan men kändes som fem. Lite skumt så där. Blev färsk pasta med strimmad skink-innanlår( va äckligt det lät när man säger de sådär.. Schnittzel typ) med vitlökssås och stekta champinjoner och så sallad såklart. Finfina grejer. Jag som är kolhydrat människa och hatar kött kunde lika gärna ha hoppat köttet men ja. De ska väl finnas där på ett hörn.

Oh idag har jag jobbat 6-14,45. Skulle egentligen jobbat kväll, men jag var Malin idag när hon skulle göra ritningar till de nya skeppen som kommer till de nya hajen. Hjälpte Felicia med att städa ut brödskåpen så de äntligen blev gjort.. Behövligt. La mig på sängen och vilade en smula när jag kom hem. Somnade tio min sen gick jag ned på stan för att kika efter en sak ja tänkt köpa till Linus i födelsedags present Hm får se hur det blir. :)

Nu tänkte jag hoppa in i duschen.


Jag hittade lite kort på mobilen som jag glömt lägga upp.

Det var ju våffeldagen i torsdags så jag och Linus bakade våfflor. Sinnesgott! Det borde man göra oftare. Tänker alltid på mormor när jag äter våfflor. Vet inte varför. Gamla minnen kanske. Efter våffel- muffs- tryck ned så mycket du orkar för du vet aldrig när du får äta de igen- dagen.. Så tog vi en promenad. Han är underbar. Han får mig att gå runt och le hela dagarna. haha gillar kortet. My sunshine!



Jag och Trix satt på balkongen förra veckan och solade oss i vårsolen när den gick ned. Sinnesgott! Hon är för underbar min smula.