torsdag 18 mars 2010

Lady gaga

Jag trodde aldrig att jag skulle säga de, men jag börjar bli en smula trött på gagas låt bad romance nu. Den snurrar alltid på radion. På riktigt.
Linus satt och lyssnade på låtar han hade på sin gamla mobil igår. Lady gagas bad boys kom då upp. Åh ljuva sommarminnen! Lady gaga, hoffmeistro och placebo är så mycket sommar 2009 för mig så ni anar inte. unge färsamma som när jag stod och delade frukt förra veckan. Melon, vattenmelon. Det blev en skiva över som jag smakade på och direkt tog de mig till Turkiet 07, studenten där. Vi gjorde alltid en grogg på absolut vodka, sprite och vattenmelon som vi drack är vi sminkade oss. Åh ljuva minnen! Det är helt sjukt längesen nu. Bästa tiden i mitt liv den där stundenten alltså.Back in the days så att säga. Det stod destination unknown på flaket, känner att de stämmer fortfarande ganska så bra.

Igår jobbade jag 9-17. Helt jukt seg dag på jobbet och jag vet faktiskt inte varför. kändes mer eller mindre som att inget hände i någonstans halva dagen. Det är ju ett pass som är lika långt som 6-14 eller 8-16, men att just sluta vid 5 kändes segt. Fick inget gjort när jag kom hem heller, la mig på sängen och försökte vila en stund men det gick inte. Jag var sådär trött, men bara i kroppen och inte i huvudet. Allmänt seg. Jag skyller på vädret.
Linus kom lite senare på kvällen så bakade vi pizza för att mätta magen med. Den blev inte som den brukar, men dög i krig så att säga.

Började tidigt idag, uppe med tuppen vid 5. Kändes som jag bara hade stängt ögonlocken när klockan ringde. Sweeet. vaknade inte ens av de första gångerna som klockan ringde.
Körde igenom brödet sen hjälpte jag Robin i charken. Jag har inte varit där på jättelänge så det var kul att få röja omkring där lite för en sångs skull.

Har precis käkat lite av pizzan som blev kvar från igår. Hej vitlööööken! tig créme fraice med vitlök som sås till pizzan så ja,. hej. Ska iväg på utbildning för deligation till hemtjänsen nu. 13.30-16.30. Adios