torsdag 4 mars 2010

Städnig!


oh. idag har det varit en städar dag. sjukt gött nu när jag är färdig!

Började jobba vid 6 i morse. Trött som jag var satt jag en stund på kontoret innan jag hade samlat kraften till att hugga ta i arbetet.. Jag och 7 andra.. haha. Brödet gick snabbt och lätt att köra idag. Vi har extrapris på ett vitt rostbröd just nu så det går myckt av de. vi beställde 200 st till idag men de var nästan slut när jag gick hem vid halv ett.

Tog en promenad efter när jag slutat. Samma runda idag igen, utmed havet. Det är så sjukt gott att kunna sätta sig emot någon klippa och bara sola. Jag somnade nästan idag. jag var inne i dimman och vände faktiskt.
Mina termobyxor som jag beställde förra veckan kom till posten idag med så de hämtade jag på vägen hem. De funkar exelente. finfint. lite så där stora som jag vill ha dom.

När jag kom hem lagade jag mat. Baccon med Pasta. Färsk pasta med fyllning i. De har legat i kylskåpet sen jag flyttade in nästan, och gick ut i datum igår.. så det var väl dags. Tänk hur mycket konserveringsmedel det är i dom mamma. Lite parmesan, grädde och färsk basilika med sallad till. supergott. Nästan den första riktiga middagen förutom igår som jag ätit sen söndags.
Fick ett sinnesryck efter middagen och städade igenom hela köket. tog bara runt en och en halv timma. Fortsätte med hela lägenheten sen så nu är allt städat och tre maskiner tvätt e körta. Känns gott att vara nyduschat med nua sängkläder och att klockan snart är läggdags. mums.

i morgon jobbar jag 8-16. mitt tåg hem går vid 17.05 och om allt går som de ska så ska jag vara framme vid halv 8 i skövde. Mamma lovade att jag skulle få åka med Gunnar den sista biten till Tibro så de känns bra. :)
Nu ska ja bosta tänderna och kola ett avsnitt av desperate housewives.