måndag 22 mars 2010

oh what a day!

Helgen ja..

I lördags kväll var vi hemma hos Linus. Började kvällen med att kasta pil. . Linus mamma fick in en fullträff på den där lilla lilla röda pricken där i mitten. Jag bestämde att det var 50 poäng ( för att tjejerna skulle vinna..) så Fick ju såklart Per in en 50poängare och tog hem segern iaf. Illa. Ingen highfive på den! Gick inte så där jättebra för min del, men jag skyller på att ja inte kan vara bra på allt och lite på den där 50/50drinken. Man kan ju inte vara allt för stöddig med allt. Bowlingen den räckte för min del kände jag.
Efter det fick vi lite mat, thaisoppa med vitlöksbröd till förrätt, potatis med en god gryta till och sen peron med smält after eight till efterrätt. Riktigt gott och mysig kväll. Dock sörpladejag i mig kaffe där runt tio tiden och hade lite problem med att somna sen. Klockan var nog halv fyra när jag började trmpa på kanten till dimman. oj oj.

igår gjorde vi nite alltförmånga knop. Jag låg i sängen till typ tolv. Var uppe och käkade frukost vid nio tiden, men gick och la mig i sängen efter det. Hade inte mycket på agendan att göra så kunde lika gärna ligga där och lata. Kunde ändå inte sova, men det blev lite vila ändå.
Lite senare på eftermiddagen åkte vi in emot stan igen. Tog en promenad, lagade lite mat och vilade lite till. Jag plockade lite här hemma.

Vid halv åtta spelade vi tennis. Jag, Linus Conny och Hampus. hm, jag heter definitivt inte Robin söderling! Jag vill minnas att jag spelat tennis en gång när jag gick i sjuan/ åttan där någon gång. Det var svårt, men roligt. Ni kan ju föreställa er vart mina bollar flög.. Ja ganska högt upp i luften och lite för mycket åt vänster eller höger.. men det var roligt. :)

När vi kom hem skickade vi in scones i ugnen, duscha, åt och sen somnade jag. Linus som vägrar sova ibland kollade någon film.
När jag vaknade i morses kändes det precis som jag somnat för en minut sen. Klockan hade inte ringt så min tanke var " gött, klockan är typ 2 eller något." Den var 04,38, min klocka ringer 04,40. fan.. ags att börja znoosa. Är osäker, men finns det något bättre än znoos när man kan? ooh, så gott.

Jobbet idag gick fort. Plockade lite RC, Malin lärde mig att beställa bröd och lite så. Trevligt trevligt. Jag missade för övrigt 5 olika pass på hemtjänsten för jag inte kan gå runt med mobilen på mig. Sjukt irriterande faktiskt. lör, sön kväll tis dag och ons dag. 4 pass var det visst, men ändå. SJUKT IRITERANDE! ohhoo, strejken slipper vi på hajen! Phu! Om det blir strejk blir det kvantum som åker på det. Tur för mig som inte är med i facket. Gud är iaf på min sida ibland.

jag sitter och försöker göra min utbildning på datan just nu. Detr har tagit mig 1 tmma lite drygt att göra 4 övningar.. och det är ungifär 5/50 delar eller någto. Jag får nog allt ta och låna nåon annans dator eller göra det på jobbet. Nu orkar jag inte mer.