måndag 15 mars 2010

Tokigt.


Nu när det kväll igen. dagarna går så sjukt fort i mitt liv, det säger bara brap så är det ny dag och nya utmaningar igen.

i Lördags var jag hemma hos Robin på kvällen. I min värld så är han världens största schlagerfantast. Dock kanske det beror på att jag bara umgås med folk som typ hatar melodifestivalen, utom just han. Hur som, de bjöds på mousserat vin med jordgubbar i och sockrat glas till välkomstdrink och sen var det jordgubbar doppade i choklad. Helt saligt. Det kändes nästan som sommar. En försmak var det definitivt.
Jag gillar Annas låt, men jag hade hellre sett att Kom hade vinnit. Typiskt Maria låt!
Jag var hemma ganska tidigt, runt halv elva. Efter en flaska vin och med arbete som väntade klockan halv sju dagen efter kände jag att det var dags. Men det var en helt klart godkänd kväll.

igår jobbade jag mellan halv sju och halv tio. Var fruktansvärt segt att gå upp, men jag drog mig allt upp och gjorde min uppgift. kom hem och la mig i sängen igen. Kände att jag var värld lite sömn efter lite slit. oh. Solen sken ju som aldrig förr så jag och Linus tog en promenad. Jag tok faktiskt med mig min kamera för en gångs skull, självklart var inte kameran laddad. Glömde stänga av den när jag la in bilder på datan dagen innan. Otur.Det var verkligen jättefint. Tom Trix satt ute på min balkong och vägrade att komma in.
På eftermiddagen sen åkte vi hem till Linus föräldrar. Fikade lite med dom och hans farmor och farfar. Alltid gott med en chokladboll. De senaste dagarna har jag varit helt sjukt sugen på kaffe, men min mage är helt på andra tankar så jag hoppar det för tillfället. På kvällen sen hade vi bokat en bowlingbana i Kungsbacka. Jag vann faktiskt första ronden. Gick inte lika bra andra måste jag få säga. Åt lite pizza när vi kom tillbaka till varberg och sen drog jag och Linus oss in emot stan igen. Dagarna blir tokigt mkt längre när man går upp så tidigt, jag var helt slut i huvude och slocknade ganska tidigt faktiskt.

idag började jag jobba tidigt, 6 stämplade jag in och tänkte redan då" åhh vad jag längtar till klockan tolv" 5 sekunder tänkte jag så tills jag hörde malin" maaaariaaaaaa.. kan du jobba till halv 4 idag?" ja men självklart. sudda sudda dudda bort de trötta tankarna och in med energi, packa rc, köra pall och truck. just do it! =)

Sanna gav mig lit energi till att springa en runda när jag kom hem. Jag hade nästan slagtit bort tankarna helt när hon sa" åh jag ska träna spinning idag.." då var jag bara tvungen. på med skorna ocg ut i spåret blev det.