torsdag 27 september 2012

What à lovely day!

Hade verkligen jättesvårt att somna igår. Galet. När jag väl fått in john blund vid elva-tiden vaknade jag ju såklart vid tolv. Hade fått ett sms av jenny, jobb på espresso! Jippi. Glädjeruset kom. Slutar ju alltid 12 på torsdagar, så klart jag kunde åka direkt dit? Men.. Så kom den där kännslan. Var det verkligen 12? Efter typ 40 min leta de på internet efter kod till schemana hittade jag rn kopia här hemma och såg att jag SJÄLVKLART jobbade till 15. JÄVLA HELVETES SKIT! Alltid slår det fel. Låg och var bara allmänt förbannad på allt efter set och somnade lagom vid tre. Skönt med 4 timmars sömn.
Var som en död kamel i morses. Hur som, längtar tills nästa onsdag då jag ska langa ut kaffeeeee och latté igen. Love it!

Drog en vända på gymet efter jobbet. Mötte selver i dörren när jag kom dit. Det första han sa var " åh du ser lite trött ut? Du borde inte.." ts. Träna är det bästa som finns ibland och så även idag. Tröttade ut mina ben totalt. Undra om jag kommer kunna gå i morgon. Annars får jag väl krypa, hör till vanligheterna nu mera. Haha.

Lagade ungefär Sveriges godaste lassande idag. Älskar att experimentera i köket. Egen ostsås, absolut ingen vanlig köttfärssås eller kött med de där "påskruddorna" utan min egna. Chilisås, basilika från balkongen, salt peppar, sambalolek, mjölk, vitlök, ajavar, paprika. Helt lovely! Toppade med mina egna tomater med. Hej och hå vad jag nästan skryter om hur duktig jag är, vilket inte är mening.. Jag tycker iallafall att mat blir godare när man vet att man har lyckats framställa det själv? Det blir lite roligare. Ni är med va? Bra.

Planterade mina blommor med sisådär på Kvällskvisten. Hade egentligen tänkt gå på BoIS match, men prognosen sa att det skulle regna och blommorna stod där i mitt lilla hörn så tog dem ist.
Marcus tyckte mer att jag gjorde kaos på golvet. Jaaaaijaaa. Fint blev det tillslut.

Kollade med ett halvt öga på Sverige bakar med. GUUUD VAD DET SER GOTT UT! Hatar att de sänder de så sent. Jag går ju direkt till mitt godis-skåp. Förlåt mamma. Men idag blev det iaf bara nötter, 86% choklad och russin (igen) och inga kakor!:)

Nu är det nattinatt. I morgon väntar morgonpromenad innan jobb 8-17:15.
Sen får jag Skövde-besök ;)
Längtar.
Nattinatt.