tisdag 18 september 2012

Vbg/Skövde/tibro

Helgen bestod av vänner, alkohol, mamma och lycka. Haft en sån där fantastisk helg. Svårslagen.

I fredags åkte jag och Felicia till Skövde. Hennes pappa bor där så vi sov hos honom. Tog en snabb dusch när vi kom fram, sedan bort till josse på ett glas vin. Träffade mina gamla gymnasie kompisar. Endel har jag inte sett sen studenten.
Vidare till glädje,josses restaurang, för att äta jättefin mat, öl, champagne, drinkar och vin. Åt vitlöksbröd till förrätt, oxrygg med hasselbackspotatis och någon sås med smak av apelsin. Jättegott verkligen!

Lördagen var det shopping på stan med Felicia och hennes, ja vad ska man säga.. "halvsyster" typ. Ni fattar.

Eftermiddagen spenderades med mamma och Gunnar i Hjo med en VÄLDIGT god glass & kaffe. Mysig stad det där. Miniatyr av Varberg. Dock lite bättre med vanligt vatten i vättern ist för detta hemska saltvatten vi har. Haha.

Kvällen bestod först av tacospaj med vitlöksbröd och god sallad hos mamma, sedan in till stan för vin hos Josefin med sällskap av Felicia. Natten firades på husaren. Hej främlingar... Hoppsan.
Åh så kul, vi stötte på Martin med, en vi bodde granne med i smögen i somras. Otippat.

Söndagen var vi uppe i fröstorp och gick en sväng med mormor. Åt mängder av blåbär. Kryllade av dem där hemma. Hittade även kantareller! De ni, sjukt gott. Skogens guld.

Lagade lite mat, även blåbärspaj som vi tog med och fikade hos Nils och Jenny. Träffade deras gudomliga hund. Så fruktansvärt söt! Den gjorde ju min dag. Kul att träffa brossan, även om det inte är ofta. Det gör så ont i en att åka hem. När bilen gick emot Skövde för att hämta Felicia var det bara att skruva upp volymen på en bra låt och sjunga med... Men tårarna kom ändå. Detta dumma avstånd hem dödar mig ibland.

Väl hemma blev det lite sconesmys. Sov himla dåligt på natten bara. Ovana.

ÅÅÅÅH igår var jag så duktig. Jag hade en sån där dag då jag inte ville prata med någon. Stänga in mig hemma och bara skrika. Typ. Så ja. Jag passade på att fixa. Betala räkningar, köpa biljett till mig och mammas sj resa. Hämtade ut biljetterna lagade god mat, sen somnade jag gott iaf. Sköt att bara va.

Nu så blir det kvällsmat och sen ska ja fixa med mina fotoalbum. Jag blir ju aldrig färdig!