onsdag 26 september 2012

Blommor.

Åoh. Glömde ju berätta om min dag igår. Jobb, gym, tacoskväll med film hos Felicia, däcka i sängen. Kortfattat och bra va?:) Till det bästa..
JAG OCH JANNICA SKA TILL VAL D'ISERE VECKA 4!
Skämtar inte om att jag längtar. V39 nu, vilket innebär att det är...16 veckor kvar. Mina damer och herrar. Det är 16 veckor sedan midsommar var. Vilket känns som igår. Det kommer gå på en vändning sen är det v.4! I love it!

Ledig idag. Vakna vid halv nio sista gången. Trix har väckt mig 40-elva gånger inatt. Blev tokig på henne, men var alldeles för trött för att gå upp och ge henne mat så försökte bara somna om. Hon kan om hon vill... Hon kan retas om hon vill. Hon har alltid torrfoder som inte duger på nätterna.

Tog en promenad. Solen sken faktiskt igenom molnen och det var riktigt varmt och skönt! Längesedan. Åt god frukost, städade lägenheten, diskade upp all disk, tvättade, handlade och tog en dusch, sedan var klockan halv tre.
Fikade med Sofie på stan och kollade lite affärer. Har inte umgåtts med henne utanför jobbet innan, men total-mysig tjej. Kul med nya människor.
Gjort lite nytt knäckebröd med. Alltså det är så sjukt gott. Lite grovt dinkelmjöl, solrosfrön,linfrö,salt, sesamfrön, pumpakärnor och rapsolja. Lite kokande vatten också. Galet gott! Mättar bra med. Jag vet att det är massa vete i, vilket jag försöker undvika.. Går sådär. Kioskat godis hela veckan och ätit massa knäckebröd och pasta. Min karaktär är sådär. Man måste ju få leva! :)


Åh burit ned de sista sommar-sakerna till förådet idag. Nu är det verkligen höst. Blåst, regn och löv överallt. Snart kommer snön. Jag längtar, för då är det snart v 4! ;)

Seeeen, sist men absolut bäst. Blomsterlandet hade mys-kväll. Bjöd på kaffe och äppelkaka. Fick en söt liten "godie-bag" med. En penna, plåster och två ljus när vi kom. Köpte två stora krukor, 4 små blommor. Plantera i morgon. Älskar det här med blommor. Man blir så där glad utav dem. Felicia sa även "ohojo jag kommer aldrig mer gäspa hemma. Tänk så mycket syre de ger" haha. Hon är så go.

Nu mina goingar ska jag slänga ett öga åt tvn, sen försöka sova lite.
Puss & godnatt.