torsdag 29 april 2010

en dag är ingen dag.


Lite bilder ifrån lördags. Glömde lägga upp dem igår. :)

på riktigt, jag minns inte ens vad jag gjorde i måndags.. Minnet är kort med gott. frågan är om det är bra eller dålig att man inte minns vad man gjorde måndagen för två veckor sen. Är det liksom normalt? känns lite segt att tiden bara rinner iväg, man minns knappt hälften av vad man har gjort. tråkigt. Därför är det väl bra att uppdatera bloggen lite då och då så man faktiskt kan gå in och läsa vad man gjort. Jag är iof en sån som aldrig skriver i bloggen när något har hänt, eller händer för då har jag fullt upp med de ja gör. Brukar oftast bli när jag är uttråkad och inte har ett smack att göra. Tänt att vara blondinbella och behöva uppdatera 7 gånger om dagen. sinnes!

idag har jag af jobbat. 6-12.30. handlade lite innan jag gick hem så var hemma runt halv två. Vi fick jordgubbar från polen idag. Helt otroligt goda, de smakade nästan som Svenska så var bara tvungen att köpa lite.
Hämtade hem Trix igår, hon börjar natten med att spy. Trevligt. Var bara att torka upp och somna om igen. När jag kom hem från jobbet hade hon spytt två gånger till. Jag tror att det är torrfodret som gör henne dålig i magen. Kommer ihåg när hon var liten och spydde 11 gånger på en dag. stackarn. Vetrinären sa att hon hade ömtålig mage och det kan ju faktiskt stämma. Så fick köpa nytt torrfoder och nu har hon inte spytt något mer. Håller tummarna.

När jag kom hem la jag mig och vilade en stund. Har börjat 6 varje dag i en vecka nu så börjar bli en smula trött på det faktiskt. När jag vaknade lagade jag mat, korv och stroganoff. För första gången i mitt liv. Den blev faktiskt rätt go. Midda till i morgon med, perfekt. kamma trix en halvtimma. Hon håller på att tappa vinterpälsen nu och fäller något enormt! Helt tokigt mycket faktiskt. städat lite här hemma och pysslat och donat. Skönt att helgen är nära nu. Tokigt gott med sovmorgon på lördag! :)

ne nu ska ja kika tv sen sova. ha de bra!