tisdag 13 april 2010

Polly.

Petter och jag, vi är goda vänner fast än vi är olika. Wewewe. Jag har ätit massa Polly idag. Det är så där så jag bara inte kan sluta. Jag hatar när Linus köper massa godis och sen lämnar allt här för då är jag ganska snabb på att äta upp de. Just för det är socker. Jag är fan beroende. Illa.


Haft en underbar dag.
Jag är så lycklig just nu så det är ganska svårt att ha en tråkig, trist och meningslös dag nu för tiden. Känns de som. Peppa peppa.


Vaknade vid 8 tiden. Jag måste ställa klockan nu mera även fast jag har sovmorgon. Sover jag längre än tio blir jag seg och slö hela dagen. Dock behövde jag upp och hoppa tidigt fö att hinna med. Började med frukost i sängen. Finns det något bättre? Frulle med en film i sängen? hm jo, de där mysiga söndagsmordnarna.. men ändå. Secound best.


Plockade iordning lite i min garderob och plockade fram lite vår-skor och slängde lite vinter skor som jag köpt, men använt lika många gånger som jag har fingrar på min högra hand. Jag är nämligen expert på att köpa och sen inte trivas i vissa saker.

Sprang ut på en spingrunda vid tio tiden där. Shitt. Den där veckan i Norge gjorde inte några större intryck på min kondition iaf. Jag orkar knappt springa tio minuter längre. Det går på reeen vilja. Var iaf ute i 30 minuter lite drygt så det fick allt räcka. Jag längtar tills Jannica kommer hem och drar med mig ut på de där 50 minuters turerna. Då blir jag lycklig.


Cyklade till Blomsterlandet och köpte jord till mina blommor som jag och Linus hämtade i söndags. Finfint gick det. Var en smula tungt med 20 kilo blomjord i cykelkorgen men det gick ändå. Tur jag inte ramlade, hade varit rätt fint annars. Ganska så typiskt mig hade de varit med.

När jag kom hem igen gjorde jag mig en liten lunch och sedan sätta jag igång med blommorna. Det var en del jord som skulle ut ur lådorna + gamla torkade blommor så det blev tre ge-kås påsar och lite till för att tömmat. Jag tänkte att jag skulle forsla ned allt i hissen ned till soprummet.. Skönt med hiss ibland, så jag tryckte in alla påsar i hissen och tryckte på knappen ned trode jag. Men inte. hissen bara hoppade 3cm upp och ned och jag fattade ingetning. Dock efter någon minut inser jag att jag står och trycker på våning 4 där jag redan är, istället för v.1. Bra! sounds like me.Jag är ju sprängGO!




Här är min enormt stora och vackra balkong. Hm, kan vara den minsta i Varberg, men definitivt bättre än ingen alls. Här kommer ja bo i sommar när jag inte hinner cykla till havet.Jag fick iaf till det ganska så bra även fast det gick en kruka och jag hade jord över hela mig och balkongen med stekande sol och säkert drygt 25 grader som gassade på mig. Jag älskar blommor helt enkelt.


Tog en stund i solen när allt var färdigt. Jag är helt inne i min bok, livstid av Liza Marklund. Har lite svårt att släppa den. Dock hann jag få i mig makrill med potatis och kall sås med lite grönsaker innnan jag gick till jobbet vid 15. Jag har lite svårt att bestämma mig när jag är ute. Jacka eller inte.Det är nog lite väl tidigt med t-shirt just nu. Kände att det var en smula kallt nrä jag cyklade till blomsterlandet nämligen.


Jobbet gick prima finfint. Satt i kassan från 15,30-18 ungefär sen fick jag hjälpa Robin i färsken till jag skulle gå hem vid 20. Tiden går lite fortare när man är på golvet om man säger så.




Ringde Linus på vägen hem. Oh det kändes helt underbart att höra hans röst. Saknar dig!