torsdag 22 april 2010

Ullared.

oh. igår vaknade jag vid åtta tiden. kan inte sova längre nu när det är så ljust ute. Bra ändå för sover jag mer än 10 timmar blir jag bara tröttare och tröttare. Men det blir väl kanske alla?

Tog mig en promenad utmed hamnen och ut på getterön tillbaka mot stan över hajen. Tog mig en 40 minuter så det var en helt okej runda. Blåste förbannat kallt i början bara men när man väl får upp tempot så blir det bra. Hem och duscha, krubba i sig lite frulla, smink och sen sätte jag min i bilen och hämtade Robin. Off to Ge-kås! Det känns som att det var tokigt längesen jag var där nu. Typ 3 månader sen. Blev ett tag där i höstas när det inte fanns något att göra att man lätt åkte dit. Allti lika mysigt. Tänker alltid på min mamma när ja kommer dit.
Vi brukade alltid gå upp i ottan för att åka dit hon jag och mormor. Har jag för mig? Var väl säkert någon mer med någongång. Minns en limegrön jacka som jag köpte där när jag var typ 6. Den lyste över hela tibro dag som natt på vintern. Helt sjukt.

Efter att vi gått runt där och kikat i ett tag gick vi till skoobo och jag kpte ett par sånna där fake converse. 100 spänn att lorta ner sig i känns helt okej. Jag hade gära velat ha ett par riktiga, men hela sverige har sånna så de känns lite tråkigt tycker ja, Kan ja lika gärna köpa ett par billiga att grisa ned och sen slänga med gott samvete. de blev förstås vita..

När vi kom hem till mig bakade vi våfflor, eller jag bakade och robin ordnade med sitt spel som han köpte. Ett simpsons monopol. Fika med våfflor på balkongen med grädde och sylt med stekande sol. Ja jag inser att det verkar som jag har inlett ett förhållande med min balkong. i have news! jag har faktiskt gjort det, vi ska gifta oss 26 april nästa år, förlovningsrigarna är påväg. ne skänt och sido. Jag gillar sol och värme och nu är det precis lagom varmt här ute.

efter det åkte jag till secoun hand och köpte två nya assietter. Jag älskar de där gammla. :)
Hängde upp mina nyainöpta gardiner och tog det bara lugnt.

idag har jag jobbad 6-12.30. När jag kom hem kände jag äntligen att det var dags att ta på moig löparskorna så det gjorde jag och var ute i 40 minuter. stort MARIA! sen dess... har jag duschat och slagit ned min röv på balkongen.. igen. :) Nu ska ja sitta här i en halvtimma och läsa min bok, sen ska jag laga mat och efter det är det hard work på hemtjänsten 16.30-21.30.
ciao