onsdag 14 april 2010

Besök från hemma.



Dagen har gått fort.



vaknade tidigt. Jag hade iof ställt klockan men jag har svårt att sova nu när det är så ljust ute och min säng är så stor. Upp och hoppa klockan 7. Åt en tallrik med fil och sedan gick jag ut och sprang en 40 minuter. Helt död var jag när jag kom hem. kommer inte in i andra andningen för än jättesent och det är bara sjukt jobbigt. I morgon blir det en vilodag. Definitivt.






Efter springturen gick jag ned på stan och kikade på marknaden. Jag älskar ju blommor så jag köpte tulpan-lökar i kruka och en bunt med tulpaner. love it. Jag älskar nytt och föra att det ska bli lite nytt hemma är blommor ett bra exempel som man kan byta ut lätt. Finfint.



Sprang även förbi Goldeck som har olika fastigheter i Varberg och kollade om det fanns någon lämplig lägenhet ledig för lilla mig. Inte. Får gå dit lite titt som tätt och kika tror ja.






Mamma, mormor och Nils kom runt halv elva. Då hade jag hunnit sitt balkongen och läsa en stund och tagit mig en fika. Lagom till att de stövlade in genom min dörr kom jag på att Linus tog sönder min kaffebryggare sist han skulle brygga. Jag som inte dricker 17 koppar om dagen brydde mig inte så mycket om det just då. Blev lite knivigare idag. Jag tyckte dock att vi löste det riktigt bra med att vi kokade vatten och höll i filtret så de fick kaffe. De fick kärleksmums, bullar och lite av en chokladtårta som var kvar.



Efter fikat gick vi ner en runda på stan. Nils behövde hitta en vår-jacka. Dock är karls så kräsen och ville inte hitta någon så det blev inget med de. Han fick däremot köpt tre t-shirtar och två skjortor. Finfint.



Efter stan åkte vi till Getterön på 5:e vik där och åt på parasollen Pannerad fisk med potatis, vinsås och räkor. Riktigt fint. Får passa på att äta fisk nu när Linus är borta. ;)


Tog en sightseen i varberg efter det och visade Nils vart jag bodde förut, lejet, och lite annat här i varberg. Efter det gick vi upp till mig och satte oss på balkongen och bara njöt i solen. Jag älskar verkligen att värmen är på väg nu.




När de hade åkt hemåt vid fem tiden där satte jag mig på balkongen med en glass i min ena hand och en bok i min andra och njöt lite mer av solen. Satt där ett himla tag faktiskt, ända till halv sju. Tog en promenad runt strandpromenaden och tittade på när solen långsamt gick ned över havet. Helt underbart. Saknade Linus där..


Bara två dagar kvar. låt dom gå fort..