lördag 3 april 2010

påsk afton.

Ja de ska tydligen vara idag. Den dagen det är liksom all free för att äta godis och jag har knappt ätit något.

igår kväll var vi hemma hos Linus morbror med familj. Firade 40-års dag och 16- års dag där.Trevligt trevligt. De bjöd på god mat och dricka. Finfin tårta med. Dock tycker jag nog att påskmaten är lite väl överskattad. Tur att det bara äts tre gånger om året. jul, påsk och midsommar. Men hur som, det var väldigt trevligt. Jag och Linus åkte dock hem ganska tidigt, runt tio halv elva. Lika gott det när man ska upp med tuppen och jobba.

idag var det som sagt upp med tuppen, klockan ringde vid fem där men jag låg och drog mit i en halvtimma. Struntade i frukosten. Hjälpte elisabeth med brödet, sen gick jag hem. Tog två och en halv timma. Det är mycket som är nytt och nya grejer som ska göras nu så det tar ganska lång tid.
När jag kom hem käkade jag och Linus frukost tillsammans. Han jobbade också i morse så det passade bra med frukost där vid nio tiden. Jag som är segast i världen på att packa började lite smått sen. Jag hatar att packa. Jag får alltid med mig fel kläder och massa onödigt tjafs. Linus hjälpte mig så gott han kunde emellan mina små utbrott av aggressioner där. Han är helt underbar.

runt tolv tiden tog vi en promenad ner till hamnkiosken och köpte en MJUK-GLASS med strössel. förstår ni? änligen. vi gick och smaskade på den runt fästningen och sedan gick vi upp på fästningen och sätte oss och tittade på den fina utsikten. Linus är ju trots allt vackrast. Tog en vända förbi systemet, inne i några affärer, Linus köpte en t-shirt och sen till blå dörren och köpte var sin baguett. Tog med den hem och käkade på min balkong. Precis hur mysigt som helst. Det blev till och med jordgubbar med grädde till efterrätt. Stekande sol. Kunde inte bli bättre. Vilade lite på sängen efter de och sedan var det bara in i duschen för att göra sig i ordning, packa bilen och hem till Linus.

Här fick vi påskmat. Jansson, köttbullar, prinskorv och lite ägg med räkor. Massor massor av gott. Trots att vi åt det igår också. Alla vi som ska åka iväg i morgon vad med och åt och efter middagen fixade vi de sista. packade bilarna, gjorde i ordning smörgåsar. Jag, Linus, Annica och Per tog ett bad efteråt Va dock inte lika skönt som i vintras när det var sådär riktigt kallt ute.
Nu ikväll har vi tittat på millenuim. Ruskigt bra filmer.. Nu hade jag tänk sova. Ha en bra vecka nu! åg glad påsk!