torsdag 20 oktober 2011

Kära någon.

Igår var jag ledig. Det var väldigt skönt. Efter kettleballen i tisdags var min kropp helt möt. känd mig som en 90-årig lite dama som inte kunde göra allt för mkt. Gick upp vid tio och kammade manen lite. BEHÖV. Gick sisådär. Gick bort till malin vid halv tolv där. Skönt att den kvinnan är hemma nu för tiden så jag kan spendera mina onsdagar med henne. :) hon brukade alltid vara ledig på onsdagarna förut, innan det nya schemat.
På den tiden brukade vi alltid käka frukost på stan och mysa lite på torget, men nu är det inte så längre. haha. låter som min värld håller på att gå under. good work.

Hur som. Fixade malins ena framlampa på bilen, åkte en sväng om blomsterlandet och köpte liljor och lite kraffs till att göra en krans att hänga på dörren. blommor och jag, vi sitter ihop. Jag älskar blommor.
Hem till mig och lämna grejerna och hälsa på hantverkaren. Fick stenplattor, eller vad man nu säger, innanför min balkongdörr. Vet inte om jag gillade det. Det ser liksom ut som ett litet försök till att göra de lite snyggt. så klart är det väl det som är tanken.. men hallå? resten av lägenheten då? Vore kanske läge att köpa nya möbler. Det verkar som att min "lägenhet som jag bara ska bo i 6 månader" har blivit mitt liv. kanske vore dags att trots allt göra de lite snyggt och fräsch. Jag är ju som sagt inte så knösslig.
bla bla,. Jag är verkligen bäst på att byta samtalsämne.

HUR SOM. handlade lite hackad spenat och gick till Malin för att göra lite lunch. Jag var jättesugen på spenatsoppa, som jag inte ätit sen jag gick i skolan. Ungefär då jag tyckte det var mindre gott, och inte åt det alls. Kanske har blivit lite halvt vuxen, för jag åt i alla fall upp allt. spenatsoppa, ägg och vitlöksbröd. sluurp.
Koffe fyllde ju år i söndags så det blev lite te och tårta till efterrätt med en film. Traffic. Jag hade för mig att dem var bra faktiskt, men nja. jag satt där som ett fån och fattade precis noll. Som det brukar vara då.

Kvällen gjorde ja iordning kransen till dörren, hjärtat och lite pyssel myssel.







Bild från när jag och robin var ute och gick förra veckan då det var så där ruskigt gott väder ute.. kanske syns?