måndag 10 oktober 2011

hjärtat.

Jag har två halsband.
i det eana halsbandet  är tre berlocker i  som betyder mängder för mig.
Det är ett litet hjärta . Jag fick det på min 15-års dag utav Nils. Bara det att just HAN köpte en pressent till mig var stort, och att det var ett hjärta var ännu större. Min underbara bror.Det är verkligen inte stort, inte speciellt dyrt, men det är från Nils så därför är det väldigt värdefullt för mig

När jag var i 13-14 års åldern älskade jag allt som hade med USA att göra. De flesta hade planscher på typ back street boys på väggen, jag hade en stor USA-flagga . Kuddar, tändare, lakan, typ allt. Jag hade kusiner som bodde där när jag var liten, som jag och mamma hälsade på två gånger.
Efter det var jag bara helt in love.
Så hade ja ju Erik, som var som en Gud för mig när jag var liten. störste bror, hallå?
Räddaren i nöden. Bara för att Erik hade ett sånt där coolt nyckelband, så ville ju jag också ha ett, såklart. Helst av allt ville jag ha Eggens nyckelband. På de där läckra bandet så stod det ju USA..
Att det var ett märke fattade ju inte jag, haaaallå, det stod ju usa längst bak. :) Därför är DcshoecoUSA indraget i mitt liv.
HIttade även en sån berlock, eller vad man nu kallar det, i sport hallen en dag. Efter som ingen hade frågat efter det på tre månader så fick jag det tillslut av vaktmästaren.

Min morfar var svarvare när han var i livet och jobbade. Tibro är ju Sveriges möbel-centrum, eller var en gång i tiden. Vi håller nog fortfarande på att tillverkar vissa ikea möbler och mios huvudkontor ligger kvar, men det är inte riktigt så där stort längre. Men Tibro gör. :) Hur som. Morfar svarvade Tibro-klubban. Tror jag? om jag inte har fått det hela om bakfoten, vilket jag säkert har.. men ändå. åh en sån där Tibro klubba i silver fick jag utav min mamma vid ett tillfälle. En sån som man kan ha i ett halsband. Åh det är ju självklart att jag har den i mitt halsband den med. morfar, familj. Jag älskar min familj, även fast den är som den är. Så alla de här tre sakerna hänger i ett och samma band, och var med mig alltid.Jag kan inte påstå att det är speciellt snyggt. Ser mest grötigt ut, men de har så himmla stor betydelse för mig.

För snart två år sedan fick jag ett nytt halsband, Saabo. Två berlocker, ett hjärta och en fjäder. Så otroligt fint, och det betyder minst lika mycket.  Jag hatar att vara utan halsband, känns så konstigt, naket liksom, så jag tar aldrig av mig det. Motvilligt, och det ska mycket till om saabo halsbandet skulle av, tills för tre veckor sedan då jag fick syn på det gamla. Kändes lite som, ja, den gamla Maria. Bara för lite förändring, så bytte jag halsbandet och tog på mig ett armband, och fäste saabo hjärtat i det armbandet. Bara för att jag vill alltid ha med mig det där hjärtat. Överallt. Fest och skratt, efter en rolig kväll åker smyckena lätt av innan man somnar, och så tänker man inte mer på det. Förrän jag skulle ta på mig det där armbandet igår och upptäcker att hjärtat var borta. Tappat. Det som inte får hända. Det är inte dyrt, det är inte stort, det är ingen diamant, MEN, det är mitt hjärta och är oersättligt för mig. Just de där hjärtat. Det finns kanske tusen utav dom, miljoner? så jag kan ju köpa mig ett nytt,  Men det var ju just de där hjärtat som jag fick och jag vill ha något annat.

Jag är sån, jag gillar det lilla. Det behöver inte vara 200 rosor, det räcker med en. En ros visar precis lika mycket tanke som 20 för mig. Jag gillar det när det är enkelt. Man kan visa omtanke med så lite. Precis så är det på jul, födelsedagar och allt. Jag behöver inte 10 presenter, det räcker med en, och den behöver inte kosta 5000, det räcker med en tia, bara den visar omtanke och baktanke.

Så.. om någon råkar hitta de där hjärtat som jag tappat,( vilket jag vet inte kommer hända, men ändå) som helt seriöst är heeeelt oersättligt för mig. säg till, för jag vill ha tillbaka det. Det betyder världen för mig just nu.