onsdag 16 mars 2011

En ledig dag i solen. Vaknade klocka

En ledig dag i solen.

Vaknade klockan åtta i morse när jobbet ringde. De ville jag skulle jobba 11-20. Tack men nej tack. Hade lite annat för mig nu ikväll och med strålande sol kände jag helt enkelt inte fört.


Började dagen med lite fil, sen cykladr jag till gymmet.va där vid fem i nio till tjugo i tio. Körde lite cross-trainer och vikter, sen cyklade jag hem. Tog en dusch, tvättade lite tvätt + min vita vinterjacka som var typ grå av all smuts.

Gjorde iordning en jordgubb/hallon smoothie med en knäckemacka och en ägfmacka som jag åt på min balkong. Våren är här. När man kan äta på balkongen är det vår:)
Sökte två jobb och kikade lute på datorn. Försökte beställa lite kort men det gick sisådär. Inte alls med andra ord. Hade fortfarande inte alla kort hemma. :)

Satte mig på balkongen och läste i solen medans jag vöntade på att min jacka skulle bli klar. Tar ca 3 timmar för dn att torka i torktummlaren.
Var en sväng på blommsterlandet och köpte påskliljor som jag tänkte plantera i morgon. Mysigt snart när påsken är här. Kul att få in lite färg också. :)

Eftere åt jag lite o fixa o dona. Nu är det bakning på schemat. Habrekakor och sen scones till kvällsmat. Åh så gott. Hoppas allt är bra med er. :)


Ps.min pälsboll låg och gottade sig i soffan när jag satt vid datan, va bara tvungen att ta ett kort. Hon var riktigt mysih och go. :)