söndag 28 februari 2010

En lång dag!


Hm jag har sovit helt knepigt inatt. Kanske kan bero på att Linus mobil har ringt 87-8 gånger. Jag har hela tiden trott att de har varit hans alarm och försökt väcka han så han inte skulle somna om och missa att de skulle komma iväg tidigt. Runt halv tre tiden där säger han att mobilen faktiskt RINGER och att det inte är alarm. Okej..

Han kom iväg runt halv fem och då kunde jag somna om lite halvhjärtat till min telefonklocka ringde vid halv sex. Dags att vakna och gå till jobbet. Är det inte underbart? Dagen gick ganska så fort på jobbet. Det var lite skräpplock och frontning, frysen körde vi igenom pall på och sen kom RC lagom till att jag slutade vid tre. Vi hann köra lite inventering med.

Etfer jobbet tog jag in en promenad till Intersport för att se om de hade några jackor kvar, efter de gick ja till ÖB och köpte en mopp. Inte hela utan de där man torkar golvet med, själva trasan. Sen gick jag över getterön hem. Man märkte att det var Söndag. Jag mötte nog bara en eller två bilar på den vägen.

Tog en snabb dusch när jag kom hem och sen landade jag på sängen. Fixade iordning lite krubb och kollade desperate housewives. De är så bra :)
Min toalett gick sönder med. Jag pratade i telefonen med mamma som tur var. Först testade jag att skicka iväg ett mms till henne och se om hon kunde guida mig igenom de hela.. men sen fick jag sping ain till grannen. Två killar i min ålder kom in och försökte hjälpa mig.. men de gick inge vidare. Jag blev typ helt knäckt och bröjade gråta i telefonen av ren panik. Jag HATAR att leka kloakråtta. Det är det värsta jag vet, VIDRIGT. jag är inte direkt Gunnels dotter där. Tillslut fick jag iaf fixat ihop skiten så nu fungerar den igen.

Gott folk, nu ska jag försöka sova utan min Linus. Saknar han!
Vi ska inventera i morgon så bröjar vid fem och slutar vid tre. Kanske läge att sova?
God natt!