måndag 22 februari 2010

Förkyld.




Åh jag har bäddat ner mig i min säng nu. Har gått och blivit förkyld så här i sommartider som det faktiskt är ute. Hm, tänk om det kunde sluta snöa snart?


kanske ska börja med en sammanfattning av helgen. Jag och Linus åkte hem i fredags.
Det som brukar ta runt 3 timmar +/- 30 min tog oss fyra och en halv timma. Vi stannade i och för sig två gånger på vägen upp, men ändå. All snö gjorde att alla bilar låg och tuffade fram i 50km/h.

Lördags var vi först på secounhand och kikade lite. Ganska mycket skit och inget vettigt, men ändå trevligt. Mamma hittade en jättefin byrå som hon köpte. Jag hade också gärna velat ha den men i min lilla lya har jag ingen plats tyvärr. Mamma fick bli den lyckliga köparen.
Erik och Hanna kom och kikade runt med och efter det åkte vi till syster yster och fikade. Jag och linus delade på en kyckling panini och en kladdkaka. De kan ha varit den godaste kladdkakan jag någonsin ätit. Jättegod och jättekladdig. Mysigt ställe de där. Litet och jättetrevligt. Jag gillar verkligen de fiket, man känner sig så välkommen alltid.
Vi åkte vidare till lager 57 eller vad de nu het5er. En möbelaffär med lite andra-hands sortering. De var andrahands sortering förr tror jag, nu verkade de mest bara vara möbelaffär.
Fanns faktiskt några fina soffor och bord, men litet som jag har det så ska jag inte köpa på mig något nytt.

vid 15 tiden där kom mormor och Nils hem till Mamma för lite fika. mammas jättegoda kardemumma kaka, drömmar med nötter i och sen mammas jättesuergoda tårta. Den är gjord av havregryn , socker smör och sirap eller nått. Grädde i mitten och sen ett lager till. Linus tyckte den var väldigt mäktigt.. Jag älskar den. Jag skulle kunna äta hur mycket som helst av den. supergod verkligen. Min favorit! Erik fick lite packet och jag med. Jag fick en prydnads katt av mamma. Något fint märke som jag inte kommer ihåg. Förlåt. Erik fick ett Wii spel. utav oss.
Jag som fick studentlängtan för någon vecka sen sätte mig senare för att se min student som mamma filmade. Jag hatade de då, men nu är jag gaska glad över att ha det på band.

Runt sex-tiden där gick vi till bowlinghallen i Tibro. Efter lite tjat så följde även mormor med vilket jag tyckte var jättekul. Söta tant. Kul att träffa henne när man väl är hemma. tyvärr fick jag inte övertalat henne till att just bowla, det får bli nästa gång. Vi spelade i två lag, mamma jag erik och gunnar i ett och sen Linus, Hanna och Nils i ett lag. Nils och Mamma vann. otippat. ;)

Senare sen hade vi bokat bort på en tahi-restaurang i Skövde. Jättegod mat. Vi åt utav buffén allihop. De va all möjlig blandning där, men de bästa var nog sushin. Jag har blivit helt kär i den maten. Ris och sen advocado eller vad de nu än är och så lite ingefära och soya. MUMS!
Meningen var att Jag och Linus egentligen skulle åkt vidare in till Josse och tagit ett glad vin med kvinnan, men hon var sjuk och tur var väl det. Det var -15grader ute och buss hem kändes mindre lockande. Var ganska skönt att åka bil hem.

Söndagen började med frukost hos mamma.
vid elva hade vi bestämt att vi skulle fika hos mormor. Där vi fick den där goda tårtan och lite mormors -kakor. Mina favoriter var dock inte med denna gången. Jag måste vara de största kakmonstet som finns. Jag hade lovat att ta en sväng förbi Katrin med så efter fikat hos mormor åkte vi till Katrin och träffade henne och Emma. Hon hade bakat blåbärspaj som jag tycker om väldigt mycket. Fika fika fika blev det hela helgen. Men gott var de.

vid halv tre var vi hemma hos mamma igen för att äta lite innan jag och Linus skulle dra oss tillbaka mor Varberg igen. Mamma bjöd på kycklinglassange. Ni borde testa den alltså.
Tog inte rikigt lika lång tid hem till Varberg, runt tre timmar bara.
Väl hemma somnade jag ganska tidigt. Har ju som sagt dragit på mig någon sorts förkylning nu som är mindre rolig men någon gång ska man väl vara sjuk med.

Nu ska ja ta och kika ett avsnitt av sex and the city. :)