lördag 27 februari 2010

Oh.

Det var längesen jag uppdaterade.

i torsgafs jobbade jag först på Hajen. 6-12. Sov riktigt dåligt där på natten så det första jag gjorde när jag kom hem var att lägga mig på sängen. Himla gott ibland att jag slutar tidigt vissa dagar.
Kollade med ett slött öga på desperate housewives. Den serien är så himmla bra att man inte vill sluta se den. Lite senare sen gick jag och Linus till ströget och käkade. Bakad potatis med räkor och vitlök. Gott, men det blev en smula förmycket potatis där. Jag började jobba halv fem på hemtjänsten sen så gick direkt till jobbet. De var det gamla vanliga där, dock hade jag med mig en ny tjej, Jessica. Hon hade precis börjat hospitera. Trevlig att ha någon med sig när man jobbar, speciellt jag som är mörkrädd.


igår jobbade jag kväll på Hajen. Började vid 12 och slutade vid 19, så hann med lite innan jobbet. Gick upp vid nio för att flocka lite. dammsög och dammade. Efter de gick jag och handlade frallor och lite medicamenten till Linus som jag naturligtvis smittat med min förkyldning lagom till att han ska till Sälen. Hoppas han klarar sig från det värsta. Var ganska lugnt på jobbet. Fanns någon Rc kvar när jag kom där. Körde lite pall och rc, röjde upp lite och sen var det dags att gå hem igen. Gjorde inte mycket mer än att vi käkade lite igår kväll. Linus som med snurrait in på Desperate housewives ville se på de så.. det blev desperate för hela kronan igår.
Började jobba vid sex i morse med så jag behövde sömn.

Jobbet gick bra. var jättemycket bröd att slänga. Tror det var närmare 7 stora sopsäckar fulla med bröd som jag slängde. Ganska mycket faktiskt. Efter brödet var det frukten, som för övrigt var toppad ganska fort idag. Fick hjälpa till lite i färsken sen men inte så länge.
Efter att jag slutat handlade jag lite innan jag cyklade hem. Tråkigt väder ute nu när det bara regnar. Den vita snön som faktiskt lysser upp försvinner sakta men säkert. Ganska skönt de för snart blir det vår. Tog en promenad på strandprommenaden. skönt att röra på sig. Jag har varit still som en sill i en burk i typ en vecka så det ska bli skönt att få börja träna igen nästa vecka. Jag har fortfarande lite hosta kvar så bäst att vänta lite till.

oh. Nu orkar jag inte med datorn mer.