lördag 20 februari 2010

Snö-kaos!

ojoj. så det snöar?
Jag önskar nästan helre regn nu för tiden. Tro det eller ej, men det känns som om våren skulle vara närmare då.

Igår åkte jag och Linus hem till bonnehölan Tibro. Åkte vi vid tre och var hemma srax innan halv åtta. Massor av snö och is på rutan. Vi fick stanna två gången för att skrapa bort all is som fastnat på rutan och torkarbladen. Oh, desperat där ett tag tryckte Linus ned rutan och skrapade lite på ena sidan i farten. Jag bara skrattade åt han. Narurligt vis hade jag hela rutan fri från is medans han bara hade is is is. Vi stannade i Falköping och käkde donkan. Var längesen sist. Big mac. MUMS. Käkade lunch vid ett så magen var bra hungrig där vid halv sex tiden.
Vi gjorde ett stopp i Skövde med. Köpte en Ansiktbehandling på 90 min till mamma i födelsedags pressent. Hon fyller inte år förän 2 Mars, men ja kommer inte hem innan de så de va lika bra att fixa de nu. Det tog alltså lite mer än 4 timmar, men då var de snöoväder oc så har vi stannat två gånger med. Helt okej tycker ja.

Fick jättegod köttpaj när vi kom fram. Mamma kan allt. Paj med sallad och lite vin. kollade med ett halvt öga på let´s dance och sedan på os. Det var lite spännande där när Anna, tror ja hon hette? tog silver i skidor. Som de slet och åkte där i slutet. jag hade legat som en död sill låångt innan. Jag och Linus försökte knäcka oss in på mammas Facebook med. Hon bytte lösenord för ett tagsen och har glömt av detta hon har nu. När man skickar en sån där förfrågan om de kan skicka ett nytt lösen till hennes vanilga mail så kommer de inte fram till mailen. Jättekonstigt.

Nej nu ska ja äta frukost.