måndag 12 september 2016

solens under


Är det verkligen helt sant att september bjuder på detta väder? SÅ underbart det är? Galet!

Min helg är över, och så snart måndagen. Vad fort det gått? Som alltid.


Lördagen bjöd ju såklart på en av de varmaste dagarna på länge, men jobbet gick fort ändå. När jag väl kom till jobbet hade ICA centralt fortfarande inte löst deras problem vilket resulterade i att vi inte fick någon leverans av frukt och grönt. Har nog aldrig hänt tidigare att de bara uteslutit oss så, helt utan förvarning. Vi kunde dock få ett lass EVENTUELLT på söndag, så annalerna stoppade allt och försökte få tag i frukt och grönt från våra externa leverantörer. Inte jättelätt en lördag då alla har stängt. Hur som, när jag kom in-dannsandes där runt lunch så möttes jag då av detta. Spännande. Min första tanke var " åh nej, då kunde jag ju lika gärna stannat hemma och solat." min andra var " fan va skoj, nu kan jag pilla med allt jag aldrig hinner med annars!"


sagt och gjort. Eftersom sten-frukts säsongen börjar gå mot sitt slut och för att vi kommit in i de svenska äpplenas säsong har vi gjort vissa ändringar i frukten redan. Vi har vänd om på våra skepp och har nu mera äpplena först, sedan stenfrukter. Citrus och tomater ligger på baksidorna av dessa. Dock har vi inte fått med gavlarna, eller hunnit med att höja upp våra plåtar... Så det sysselsatte jag mig med. Lyfte plåtar och ändrade om i borden. Det blev så fint. Nu är ett färdigt. Bara tre kvar..BARA..


Efter jobbet sprang jag näst intill hem för att duscha och svira om till 25/21 års fest. Hanna och Ludde hade ställt till med utomhus fest, och det passade ju helt perfekt till detta fina väder. En jätte-trevlig kväll med trevliga människor och god mat. Blev hemgång vid halv två, och sedan ringde väckarklockan lagom till halv sju igår. Så trött jag var. 

Dagen gick så långsamt på morgonen. Det kändes som jag skulle hinna flyga till new york och tillbaka innan klockan slagit 14. Efter att jag fått lagt ordern och fixat iordning alla små-saker fick ja äntligen köra varor, och då brukar tiden alltid gå fortare. 


Eftermiddagen bjöd på lite mys med jonathan, en jättegod middag i form av fläsk-filet med potatisgratäng och bea.



Idag har jag bara hunnit med och jobba, sedan ut i löparspåret för att springa 7 km, och bakat bröd. sitter på balkongen och slukar den sista solen för kvällen nu. helt underbart. snart dags för en kvälls-smörgås. riktigt hungrig nu.