lördag 3 november 2012

Lördag.

Igår var en mysig kväll på alla plan. Gick hem till Felicia och blev bjuden på jättefin tacco-gratäng. Efter maten åkte vi vidare till kyrkogården och tände ljus. Jag fick riktig gåshud. Så vackert med alla dessa ljus. Tänker alltid på morfar.. Jag önskar verkligen att jag mindes mer av honom. Att jag hade fått träffar han lite mer. Jag har ändå världens underbaraste mormor, och om hon kunde vara gift med någon så måste ju även han varit en bra människa. Vilka tankar jag har.. Men jag minns inte så mkt utav han. Jag var bara 6 år. Kommer ihåg att jag frågade mamma efter begravningen " tror du morfar visste om att jag skulle börja lekis nu..?" jag minns han på sjukhuset när vi tog farväl, jag minns att det var sommar, 1994, och att jag var jättearg på mormor för att hon tog min säng. Snäll tjej? Förstod nog inte alls mkt.

Jag har ingen mer nära som gått bort så som jag vet. Bara nära folk till
Folk jag känner. Tur det. Peppa peppa ta i trä. Den dagen. Fy! Hur som. Det är verkligen fint på kyrkogårdar. En plats man kan tända ett ljus och minnas tillsammans med någon. Även om personen i fråga alltid ligger en varmt om
Hjärtat och man kan tända ett hemma, så är det ändå där den är begravd. Hm..

Efter kyrkogården var vi och kollade på innebandy. Sandras kille spelade och jag och Felicia sällskapade. Roooligt! Bättre än att dega framför tvn.

Idag var det först jobb 6-12, sen fika på mignon med Robin och en heeeel drös med folk till, hem och vila för att sedan träna en timma. Najs work!

Dusch, sen väntar en bra kväll hos Sofie med mat vin spel osv!:)