onsdag 22 augusti 2012

Onsdagar är min dag.

Onsdag som är min dag. Vaknade vid åtta idag, pigg som en 6-åring som är ute och leker. Med andra ord med sjukt mkt energi. Gjorde lite frukost som bestod av bl.a. Kesella och hallon. Borrade ned mig i sängen igen och läste lite av "sommar i ner york". Den handlar ju i stort sett om Carrie i sex and the city när hon var ung och hur hon träffar de andra. Skitbra!

Tog en power walk utmed sjukhuset och söderhöjd och avslutade den på torget och köpte rosor. Älskar vita rosor. Läckra! Dock var jag helt genom-blöt av allt regn som vräkt ned på mig. Jag hade visserligen paraply, men det hjälpte knappt när det var som värst. Inget jobbigt att bli blöt när man redan är svettig ändå! :)

När ja kom hem blev det lite plock, jag är ungefär världens bästa på att plocka fram saker men inte tillbaka dom igen. Sen sprang jag ca 4 km. Rätt mör i kroppen sen jag var sjuk så tog en kort sväng. Hem och duscha, sen bort och hämta upp Felix för att springa bort till salong Monica och få han klippt, efter det blev det lunch i form av omelett och keso. JÄÄÄTTEGOTT!

Svängde förbi blomsterlandet och köpte jord och blommor, sa hej då till Jannica som åkte tillbaka till lund och sedan har jag bakat lchf-bröd. Massa nyheter och allt jättegott! :) lyckades skära mig i tummen med en stav-mixer med. Bra! Blev helt skakis av det, jag som typ tror jag ska dö av ett myggbett.. Ja ni kan ju tänka er vad jag trodde nu.. Så ringde min kära mor och kom på andra tankar. Som tur var blev det varken djupt eller stort, och tummen är kvar. Var nog stav-mixen som skrämde mig mest. Hur som, det var hasselnötter, mandlar, solrosfrön, linfrö och sesamfrö man skulle mixa till mjöl, sen crème fraîche, 6 ägg och smällt smör. Blev verkligen jättegott bröd:)

Nu är det nattinatt.