måndag 20 augusti 2012

Lax.

Alltså..måndag. You got to love it! Vaknade tio min innan alarmet gick av i morses, sp istället gör att somna om gick ja faktiskt upp. Skönt att slippa stressen. Hann till och med dra ut lakarna ut sängen så hängde upp täcket på stolarna i köket. Vågade inte hänga ut det ifall det skulle börja regna.
Möttes av en trött trix när jag kom hem ifrån jobbet. Mysig hon är!:) både att få ligga på bordet och i täcket. När katten är borta dansar råttorna på bordet...

Sprang en sväng när jag kom hem, kände mig sådär sjukligt ömm i kroppen och alla sa till mig " gå hem och vila" vilket jag gjort 2 veckor nu. Så, ja trotsade alla och sprang en kort sväng på 4 km. Bättre än inget.

Efter detta styckade jag en lax. Helt nytt för mig. Aldrig gjort förr, men gott blev det. Gjorde en blandning på pesto med basilika och citron med crème fresch ( kommer nog aldrig lära mig att stava till detta ord!) och la på laxen. Blev guddomligt gott!:)

Åh nu kollar jag Robinson, vilket inte ger mig något. Det var bra när man var lite, tycker nog det har spårat lite de senaste åren..
Well Well. Ny dag i morgon!:)