onsdag 12 januari 2011

Ledig dag

åh ers´, jag älskar att vara ledig. Om någon någon gång skulle fråga mig om jag var bra på något skulle de fått till svar, jag är bra på att vara ledig!

vaknade vid åtta, hade bestämt med Malin att vi skulle äta frukost på Minjong. sagt och gjort. Sinnesgott. Stekt ägg, baccon, youghurt , juice en macka och te. Gott så. Börjar bli en bra vana, och god! Följde med Malin ut på stan en sväng och kollade i lite affärer, köpte lite blommor,kruker och en vas till Linus nya lya, handlade lite mat och var hemma lagom till tre. Slängde i mig lite mat, ficka lite med min tvtt och sen planterade jag blomorna, dammsög och sen gick ja bort till malin igen. svårt att slita mig från henne.

igår jobbade jag till 12. Gick hem med cykeln. sinneshalt ute. rena isgatan, inte populärt att cykla då. Malin skäller på mig titt som tätt, typ vare gång ja nämner ordet cykel. åt lite lunch och sen kom Linus. Följde med han och hämtade hans bil som stod någonstans mellan ullared och värnamo på lagning. Efter de åkte vi om Ge-kås och handlade lite till hans nya. Micro, vattenkokare och sånt där behövligt. Tog en promenad med malin när vi kom hem och sen gick ja bort till Linus och hjälpte han att plocka lite. somnade som en stock på soffan vid tio. Jag måste börja träna när jag väl blir frisk. Är sådär kul att somna helt utmattad på soffan vid nio-snåret.

nehe, nu ska jag vara social emot malin och äta lite mat, och sen kladdkaka till efterrött. Mums!
Hoppas ja inte ramlar på cykeln sen när jag ska cykla hem till Linus! :)