måndag 10 januari 2011

Helgen är över.



jag saknar sommaren, lite värme och SOL framförallt hade varit riktigt skönt. Här är jag, linus, gunnar och mamma nere vid örlen och grillar korv. mysigt.




Jag blir så matt på datorer. JAG HATAR DOM!

Finns liksom inga ord!


Kom ganska nyss hem från jobbet. Där jag spenderar ungefär 4/5 av mitt liv känns de som.

Inget negativt med jobbet eller pengar, men ibland tröttnar man ju på att jobba när man vill resa och roa sig. Jag är alltid så trött efter jobbet med. Får bli ändring på det. Måste ta tag i min träning. Just nu har jag ju varit sju och hållt den som en anledning till att vara lat, men nu är näsan snart frisk och då måste jag. Lite energi, ja tack.


Haft en go helg, Inte gjort mycket mer än tagit det lugnt. Ledig och det behövdes.

Sov inte länge i lördags men ¨låg kvar och kolla film i sängen. Malin skicka sms och fråga om jag var sugen på en frukost på minjong så hakade på henne. Sinnesgott. Stekt ägg, baccon, juice, youhgurt, te och en smörgås. Tokigt vad mätt man blev och som sagt, gott!

Hon började jobba vid tolv så efter frukosten tog jag mig en sväng på stan. Hade kikat in ett par skor i en tidning som jag provade. Synd bara att klacken var ca 2 meter hög och jag såg ut som bambi på hal is i dom. Fick vackert ställa tillbaka dem i hyllan. Köpte däremot en tröja på vila och hyrde tre väldigt dåliag filmer. Dock har ja inte gett den riktigt chansen än, men de är nog sådär. Den enda ja vill se om är sherlok holms. Den verkar faktiskt vara något att se.


Försökte hjälpa Linus i hans lägenhet på eftermiddagen. inte så lätt när man ite är så händig, men ja kan iaf laga mat, diska och plocka lite så det är väl iaf någon hjälp. åh ers.

vi satte dit locket till diskmaskinen, vilket tog ett tag för vi nite hade någon ritning att gå efter. När vi väl var färdiga hittade så klart linus den. Lyckat. Men vi klarade oss utan så de gick ju iaf.

handlade lite mat för kvällen och gjorde brie ost till förrätt, tacco till huvudrätt och pannacotta till efterrätt. somnade dock innan efterrätten så de fick bli bra utan.


i söndags sov vi länge, tog en sväng till torpa under dagen och kika lite tv, läste lite matböcker och fikade lite. Linus hämtade lite gardiner och tvättade lite handdukar med.

lyckades slänga ihop en köttsoppa till kvällsmat och sen pannacottan till efterrötten. sinnes!


Åh nu ska ja vila mitt huvud lite, bara göra lite krubb och vänta på att Malin ska höra av sig.

Hon och Linda skulle till IKEA, så ja funderar på att följa med. Om palllet orkar dvs. :)

ciao!