söndag 12 september 2010

the weekend is over

ja. helgen är snart slut. Jag är slut! Fråga mig inte varför.

Fredagen spenderade jag ju som sagt på jobbet 12-19. Var ganska mycket att göra så jag var en smula trött när jag kom hem. Skalade lite räkor, värmde lite vitlöksbröd och lite sallad. Dukade fram framför tv och slog mig ned i soffan. Precis hur gott som helst. Kollade lite på någon film sen slocknade jag vid tio-tiden. Mysig kväll så där i min ensamhet. Det är bara så skönt ibland.

Lördgag. Började jobba vid 6 med brödet och sedan gick jag en stund till frukten och vidare till kolonial och byggde gavlar med Frida. Finfint. slutade halv tolv. Skönt me de här korta dagarna, även om det är jobbigt att jobba så lite när man vill ha mer timmar. Mötte Robin på vägen hem fårn jobbet och bytte några ord.
Åkte till Andreas mormor och hälsa på den arge katten som skuttade omkring på gräsmattan. Hjälpte även Andreas med att måla om på toaletten. Från Lila till vitt. Nästan hela toaletten. De var några parti som var tvugna att spacklas, och det tig verkligen heeela dagen innan spacklet hade torkat så halva toaletten ungifär hann ja med.
på kvällen va jag bara hemma. Gjorde en egen guacemole, hur det nu stavas, och slappa framför tv:n med en bra film. kommer dock inte ihåg vad den hette.

Idag började jag 6 och slutade 9. Cyklade till kvantum och köpte en ostfralla och en russinfralla. Oh, vad det var längesen jag åt ostfrallor, och vad goda det är egenligen! Dahls har inte så goda frallor, eller jag har definitivt förätit mig på dem så det var gott med lite variation!
Gosade ned mig i sängen igen och åt, sen somnade jag som en stock.
Vaknade vid elva när Malins messade mig. Mötte henne vid blådörren vid tolv och tog en fika.
Gick vidare till Linda där vi var en stund, sen tog vi med henne och gick vidare till Mikael. Där var vi också en stund där de snackade om vad som hade hänt när de va ute igår, sen gick vi och hämtade Lindas bil och åkte hem till Malin. Efter de åkte vi till Malin igen och sen glodde vi på idol i en evighet innan vi bestämde oss att köpa en pizza. Ner till Stantons och sen hämta Malins bil och hem till Linda för att äta. Helt slut. Känns som man inte gjort något för vi har egentligen bara sutti och åkt, men ja e trött i pallet ändå!

Nu hade jag tänkt krypa ned i soffan. ciao