söndag 19 september 2010

back in town.

Min lilla helgs semester gick fort. som alltid.

Åkte här ifrån vid 3 tiden och vari skövde vid halv sex. Gunnar kom och hämtade mig vid stationen och sen åkte vi till sjukhuset och hälsade på mormor. Mamma var redan där då.
Hon är så söt mormor, hon har sån vilja. Mamma hade sagt till henne att hon inte skulle ligga och bara vila hela tiden utan att hon var tvugen att börja träna lite nu, att få upp styrkan i kroppen igen, så mormor hade varit uppe och gått i korridoren en gång i halvtimman den dagen. På lördagen när vi kom låg hon och tränade armarna i sängen. Jag beundrar heenne!

När vi åkte från sjukhuset sedan på fredagen åkte vi och hämtade pizza och sedan hem och smaska. Jag hoppade i säng rätt tidigt, trött sen den tidiga morgonen.

igår gick vi upp tidigt. Tanken var att vi skulle ha gått till morfars grav, men det regnade så vi fick hoppa över det. Det slutade iof regna sedan men då gick vi först till candela, secounhand butik hemma, och sedan till systeryster och fikade. Gick hem och hämtade bilen för att åka in till mormor igen. Vi var där över middagen och visade lite bilder, bla från adinas blogg, lite böcker som vi köpt på secounhand till henne och pratade. Dock blev hon ganska trött efter middagen så då åkte vi.
Vidare ned till stan och kökade. En torkad hamburgare på gräddhyllan eller vad det där stället hette, jättegod hamburgare men själva köttet kunde man ju ha kastat. Efter att vi hade ätit där gick jag till Glädje och mötte upp josse, mamma och gunnar gick en sväng och sedan åkte de hem till Tibro.

ja o josse satt kvar en stund på glädje och sedan gick vi till henne och bakade morotskaka. Lite senare sen kom angelica och då käka vi lax med klyftpotatis och sen lite smoothies. Riktigt trevlig kväll. kollade på fucking åmål. GUD den filmen är inte helt 100. tänk så mycket man såg upp till dom i den filmen när man va liten. ojoj.

idag vaknade vi ganska sent, och mådde sisodär jättefint.fyfan. det tog sin lilla tid att fixa iordning allt och efter de gick vi till rådhuset och käka grillad macka, kolla lite affärer sen åkte jag hem. åh nu sitter jag här och gnager på min macka. tog en promenix förut för det vbar så himmla gott väder. nu ska jag kika på ensam mamma söker. :)