torsdag 16 september 2010

Galet.

igår jobbade jag, som alla andra dagar.
8-15 stod det på mitt schema. Gick finfint. Inte så värstingens mycket att göra så det var härligt temo. Det gillar jag. Efter jobbet var jag malin och Robin ute och gick en timma och 10 min ungifär.
Jag som är typ 40 cm kortare än alla andra människor får spinga som en liten råtta om jag ska hinna med de där hästarna. Åh nej nej maria, det är det som kallas för Power walk. Aldrig hört talas om. ;) Vi gick över påskberget och det spåret jag brukar springa, ner till appelviken och över något berg tillbaka. riktigt mysig tur. Blåste en hel del med och jag i t-shirt höll på att frysa ihjäl. Varm innombords men kall utanpå. Som vanligt.

Efter promenixen va ja hemma, käka lite snabbt och fixade lite, plockade iordning alla kläder och så där. Ja ni vet? Robin ringde och frågade om jag ville hänga med till Secounhand. Jag? ooh yes! 10 minuter senare ringde han och jag sprang ned. Jag hittade dock inget vettigt att köpa. Jag skulle vilja ha en bra te-kanna. frågan är om det finns? Jag hittade iof inte en enda där men ändå.

Heeem och damsög lite, plocka lite till, kollade halv åtta hos mig, duscha, diska och sen var det hopp i soffan. Åh so gottitgt.

Idag har jag jobbat 6-13. När jag kom hem ringde jag robin för lite socialt sällskap på en promentix men ack så fel jag hade. Han och Linnéa var påväg ut på stan för en fika så jag hängde med dom. En chailatté. Precis sinnesgod. smakade jul. Åh jag längtar till julen, snön, kylan och när man får böjra tända ljus när man kommer hem. ÅH!

Hem igen, hämta en lapp om att mina kort som jag beställde i måndags hade kommit, ned till kvantum och hämta korten, hem, kolla kort, skriva inköpslista och sen cykla till a la hajen för att hanlda, hem laga mat, duscha och sen ringde Malin och sa att hon kom över. Så ja, full rulle. Mysigt och jag gillart. Älskar när det händer saker hela tiden. Ja du hörde mig. Vi käk alite, drac k lite the, kolla idol, lite fula bilder på facebook och roliga klipp på youtube och lite bullshitt. sooom vanligt. :)
att inte glömma heller..nu, efter lite om och men, lite beslutsångens och packångest har jag bestämt mig för att åka hem, jag har bokat biljetten och packat. Mitt tåg lämnar varberg 14,45 i morgon.
Jag ska bara jobba 7-13, hem och duscha, packa de sista och sen bär det av.
Mamma? jag kommer i morgon. :) Åh det här med att åka hem och se mamma vid stationen när hon hämtar mig. Jag blir så lycklig då. hon är det bästa som finns, min aldeles egna mamma.

Nu mina vänner, så ska jag krypa ned. Puss