onsdag 22 september 2010

Ledig dag.

Jag har ju varit ledig idag, meni nget av de jag tänkte jag skulle göra har jag gjort. Nästan iaf.

Jag vaknade vid nio och låg och drog mig lite i sängen. Ringde tre och frågade hur det fungerade med tre utomlands. De visade dig att man kan stänga av internet under tiden man är utomland så inga apps uppdateras utan min vetskap. bra va? så snälla, påminn mig om det när jag åker?

Tog mig en lite promenad på 40 min i påskbergs skogen. riktigt varmt och gott var det ute. Man känner dock att det börjar bli höst nu. Jag gillar de, men ändå inte. Tråkigt att det blir mörkt så fort nu. Men det mysiga med hösten och vintern är alla mysiga ljus som man kan tända, och alla lampor.

När jag kom hem från promenixen gjorde jag iordning lite frukost, städade lite, planterade lite blommor, bakade morotskaka och sen ringde Robin. Jag hade lovat han att jag skulle förlja med ut och gå en sväng så det gjorde jag.
Väl hemma igen gjorde jag lunch, Sjukt äckligt.
Jag hade inga grönsaker hemma så jag stekte baccon, hälde på lite grädde och ajavar, pasta, valnötter och fetaost. Det var vär gott såå, men bacconen var nog inte rikgit färdiga eller något. Det var iaf något som inte var okej.

Snabbt in i duschen för att sedan åka bort till Malin. Där fick vi våfflor och lite kakor med tee. Mysigt. varför gör man inte sånt oftare? Lite middag eller bara fika. snabbt och lätt.
Passade på att låna lite filmer av henne med. Pippi, den riktiga, så nu har jag lite att kika på med.
Påvägen hem åkte vi förbi secounhand där jag köpte mig en te-kanna och en bok.
hämtade robins klocka hos hans pappa och sen handlade vi lite på hajen. Nu ska ja koka lite te, smaka på min morotskaka och mysa med Trixie. :)