fredag 6 februari 2015

Framme i patong.

Väl framme i patong igår landade vi på ett bra hotell. Det är alltid så spännande vart man hamnar, om det är bra eller dåligt. Den enda nackdelen är att vi delar säng igen, och jag är totalt livrädd för Hanna på nätterna. När vi var på phi phi vaknade jag lite halvt och kollade vad klockan var. När jag seda vände mig om sätter sig Hanna upp i sängen och verkligen skrek. Nu menar jag inget hest "ahh." Utan mer " hej någon håller på att styckmörda mig"-skrik. När jag säger " Hanna Hanna vad är det, vad händer" svarar hon " åh jag drömde en apa sprang emot mig, shitt vad rädd jag blev, nu kommer jag inte kunna somna om" sen vände hon sig och snarkade vidare. Jag låg vaken 2 timmar helt skräckslagen och fick ta pulsen 10 gånger för att se om hjärtat fortfarande slog på mig typ. Okej väldigt mycket krydda, men ni förstår. Efter dehär är jag mer eller mindre hyfsat rädd för henne när hon sover. Haha.

Hur som. Framme och uppackade så gott det går gick vi en sväng på stan och kollade. Hittade Bangladroad direkt. 267 steg från vårt hotell. Riktigt bra, kikade lite på stranden, de små affärerna och åt lite lunch. Bussresan tog 6 timmar igår istället för de 3 som vi blev lovade så vi hade bara ätit frukost och lite chips på dagen.

Kvällen var vi ute och åt, riktigt vidrig mat faktiskt, men vi överlevde. Tog några buckets på en Pubb på bangla, sedan dansade vi på grabbarna grus och nått mer ställe innan vi drog oss hemåt. Helt okej kväll:)

Idag är det stora tjocka moln här, typiskt nog nu när jag äntligen kan sola igen. Tror jag haft två eller tre dagar i solen då jah brände upp mog totalt första dagen. Hade smörjt in mig med 30 på axlar, rygg, bröstkorg och ansikte, 15 på ben och armar. När vi kom hem var jag tomat på hela kroppen utom där jag smörjt med 15, så 30:an var nog tyvärr gammal. Iof vet jag inte hur mkt jag hade legat i solen i denna värmen ändå. Jag är lite mer som ferdinan under korkeken. :)

Får se vad vi gör idag. Ätit en god frukost med omelett och bacon precis. Nu ligger vi på taket vid poolen och läser. Läste ut en bok igår "Inte helt hundra- Caroline hainer" riktigt bra! Handlar om hennes kärlekar och relationer till folk. Man känner igen sig bra i boken, och den är riktigt rolig. Nu är det Hannas tur att läsa den medan jag fortsätter med någon deckar-historia. Spännande..