måndag 2 september 2013

Helg hemma.

Oh. I torsdag bjöd Robin på mat.
Efter jobbet var jg och Andreas ute och sprang en mil, sedan hälsade vi på trix hos wenny.
När jag kom hem hade Robin ringt flera gånger för han ville bjuda på mat. Söte! Jag som aldrig tackar nej till en matinbjudan liksom.:)

I fredags jobbade jag till 12:30 sen åkte jag hem till tibro. Stannade först hos mormor på fika, mamma rullade håret och jag myste. Inte riktigt som förr när man kunde ligga på soffan hemma och mormor kom till mammas hus med färska tomater och gurka från växthuset.. Men snäppet likadant. Tidens förändras.

Vid halv sju körde vi mormor till sill sexan där hon skulle äta sill med lite vänner. Blåbandsförenibhen.

Jag ich mamma fortsatte till Nils med fam för att laga lite mat och mysa med både bäbis och hundar.
Vi lagade pastastubbar med bacon och sallad. Jättegott. Efter en lång dag somnade jag vid tolv-tiden tror jag.:)

I lördags var vi uppe tidigt. Vid halv tio åkte vi mor sunnerud-marknad:)
Tycker det är så mysigt med sånt. Speciellt när mamma är med:)
Jag köpte fudge och choklad. Riktigt gottegris är jag!:)

Efteråt åkte vi hemåt, men stannade vid karlsborgs fästning påvägen hem. Kollade runt litens och fick även titta in i eN DC -3:a :)

På kvällen åkte jag vidare till Skövde och fixk träffa josse. Saknar henne Enormtibland. Alla vänner här i vbg är guld värda, men hon känner mig så väl från mitt liv o tibro. Innan jag flyttade hem, och hon förstår mig på ett helt annat sätt än folk här. Kanske just för hon vet aå mkt om mig.

Jaja. Kvällen va ja iaf med josse. Först köpte vi lite mat på matfestivalen, sedan köpte vi en stor påse godis och satte oss i hennes soffa och myste:)

Söndagen bestod utav promenad i förstora med Nils och fam, mamma och Gunnar. Avslutades med lite kaffe och macka. Mysigt! Vi cyklade dit med så fick lite frisk luft också. Vid ett-tiden åkte vi vidare på kål-mila(?) vet inte hur man stavat. Grillade korv, villet är det bästa jag vet, sedan var det dags gör mitt att åka hem till vbg.

Körde från tibro vid 5 så var o vbg vis 8 tiden. Handlade lite och var hemma en sväng sen somnade jG lagom vid nio.

Idag har det varit inventering. Det betyder ungefär hem välkommen upp klockan 4. Grattis! Men allt har gårt bra idag och det är skönt!

Efter jo bet blev de en spring-tur sen både mat och chokladbollar hos Robin:)