tisdag 10 september 2013

En bild säger oftast mer.

Det är ju som så, att en bild säger mer än tusen ord. Kanske inte just en svart bild, men en händelse. Jag har insett att jag
-aldrig bloggar utan att jag har någon bild.
- inte jätteduktig på att ta bilder heller
-oftast börjar skriva men tröttnar efter två sekunder
- aldrig rättar mina stavfel (JAG VET MAMMA!)
-för att inte tala om den knepiga svenskan jag får till ibland. Men det kanske hänger ihop med stavfelen..

Jag ska försöka bättra mig. Lite iallafall.


Känns som det alltid är tisdag när jag skriver, antagligen för att det är min lediga dag och då som jag har tiden för det. Tid och ork.

Efter jobbet igår hämtade jag uppe josse för att plocka lite blåbär i skogen. Lite väl sent på sommaren så det fanns inte alls mycket kvar, men några stycken allt. Vi var ute i ca 1,5 timma tills vi tröttnade. Bra gjort och så fick vi lite frisk luft också.

När jag kom hem började Victor laga mat. Paolos pasta, pestosås, lufttorkad skinka , buffalomozzarella med en tomat och basilika sallad. Det verkligen smällts i munnen och var helt galet gott. Hade kunnat äta en portion till om det vart så. Han är duktig han, min den där fina underbara.

Jag älskar verkligen måndagskvällar. Man kan gå och lägga sig nät man vill och veta att man är ledig i morgon. Lovely. Skulle nog inte vilja ha ett 7-16 jobb någonsin, egentligen. Visst att jag jobbar varannan helg, men det är skönt att vara ledig en vardag med. Skämma bort Sigsjälv lite osv.



Jag vaknade dock när Victor åkte i morses, först hade han lite beslutsångest om han skulle börja 6 eller 7. Han jobbar nämligen till ca 19 ikväll så han tänkte väl att han skulle ta en timmas sovmorgon, men sen gick han upp iaf. Jag låg kvar en stund men halv sju gick jag ut och sprang 5,5 km. Skönt var det, man känner att hösten är påväg.

Efter spribgturen plockade jag upp lite efter oss igår. Lätt hänt att ett glas eller en tallrik står kvar på bordet om man äter något gott på kvällen. Som igår, blåbärspaj och te.

Åt frukost, kollade en film sedan åkte jag hem för att plocka hos mig. Förstår inte denna människa. Jag. Jag måste vara världsbäst på att aldrig plocka iordning efter mig.

Handlade lite, bakat bullar och nu sitter jag på min balkong. Precis ätit lunch. Tänkte mysa lite i solen nu och njuta av min lediga dag.

:)