måndag 7 november 2011

Long time.

Alltså. Såhär är det. Jag är inte riktigt överens med min mobiltelefon, och det är därför jag inte uppdaterar så mycket. Datorn är inte heller min bästa vän, men det vet ni redan.

Haft en helt underbar helg. Var ute en sväng med trix på morgonen. var uppe i påskbergsskogen och hoppade omkring. Hemma runt halv tio, så då fick jag ju för mig att jag skulle baka tårta till mamma och dom som kom i Lördags. kände stressen lite, men jag är ju tidsoptimist så det går väl tänkte jag.
cyklade iväg till blomsterlandet för att köpa liljor. De har så stora och fina där, så därför ville jag dit.
kul då att de inte öppnat, 10-18. jag var ju såklart där 9,45. good woork. cyklade vidare till hajen och köpte ingredienserna till tårtan och sen hem. baka tårta, duscha, käka frukost och packa väskan för jobb. Stämplade in precis 12.00 så jag hann precis. helt sjutk stressad och världens leende på läpparna. Jag smittade nog till och med abbe lite tror jag. Riktigt sånt där gött humör när jag bara skrattade åt alltoch alla. jobbet gick bra. med ett leende på läpparna går ju allt. Eller hur? :) Blev räkor och ägg macka till kvällsmat.

lördags jobbade jag 6-10. gav bort dom sista timmarna till Elias för familjen skulle komma.
hem och börja med maten, pastarullar. himleskt gott. in i duschen och sen var klockan så pass mycket att de stod utanför min dörr. Jag blir alltid lika glad av att träffa dom. lite mat och fika, en promenad på stan och ner till hamnen, lite pressenter och lite skratt. Det är ju dom som är min familj. Så himla jobbigt när de åker bara.
 Ni vet den där känslan när man inte vill att de ska gå, men att de måste? åh att man står och följer dom med blicken tills man inte ser bilen längre? Ja. Blev ensamt där på en gång. Ringde malin som vet precis den där känslan när mamma åker hem igen. :)
Kvällen blev det lite mat och firande av Frida som fylde år. tre olika pajer med sallad och bröd, himmelsk god efterrät, lite spel och vin. massa mysigt.

i söndags var det jobb. Helt tokigt hur jobbigt det är att gå upp, men upp ska man ju tydligen. Slutade nio, så då gick jag hem och vilade en stund. Jag och robin hade bestämt att laga mat till Malin och Koffe sen vid lunch, så vid halv ett stod jag där och knackade på. hemma gjorda hamburgare med bacon och klyftpotatis. Fikade upp min tårta som efterrätt. Degade i soffan lite, eller jag på golvet då som vanligt. tog mig en liten tupplur och vaknade utav att koffe stod och sjöng för mig. TACK snälla söta du. kamma dej för fan! :)
kvällen blev det mys.

åh idag då. måndag. halv sex.. nej nej 05,20 stämplade jag in. inventering av brödet, och sen frys, kollo och noon food. har varit på alla avdelningar idag nästan. :) vart lite gymnastik där runt fem tiden med. Gud vad jag skrattar. Robin fular sig ibland, och så alla andras miner, men inte minst åt mig själv. man känner sig så himmla klumpg och ful så det är inte sant. men roligt är det. Tror att jag tränar min mage mer än nån annan del på grund av allt skratt. :)

nu är det lite grejs att kolla upp på datan, tex NY DATOR!
340timmar kvar.