onsdag 30 november 2011

Det är tydligen jul snart.

 Känner mig fortfarande helt sjukt täppt i huvudet. Det var en stund där mitt på dan det kändes som det skulle trilla av.. Men jag överlevde. dagen igår bestod mest av att fokusera på att klara av att jobba till 14. Efter jobbet handlade jag lite och sedan åkte jag hem. Bakade lite bröd och plcoakde iordning lite. Känns som jag inte orkat göra det på tusen år. saker överallt och tvätt i högar. Ja ni vet säkert? hm.

La mig iaf på sängen vid sex. skickade på gammla avsnitt från S1 av Desperate housewifes och bara låg där och kollade. Sjuk tråkig kväll, men hjag hade varken ork eller lust till att göra något annat.
Om det inte hade varit så att de riktiga DH började klockan nio så hade jag antagligen gått och lagt mig redan vid sju, men jag fick vackert vänta. Naturligt vis var jag  pigg som en lärka fram till just klockan nio så john blund kom och knackade på min dörr.. men jag var stark nog att hålla ut till tio.

Vaknade utvilad i morses, helt sjukt gött, vände mig om och kollade på klocna. 04,55. VARFÖR händer det alltid att jag är så jävla pigg och go just vid den tiden när jag är ledig. aldrig när jag ska upp och jobba.
Somnade iaf om en stund vid sex och sov till halv åtta. Bra jobbat.  fortsätte med min städning och sen vid elva gick jag hem till Malin och co. Tog en sväng i blåsten med henne och bäbis, sedan blev det matlagning hos dom. Pannerad torsk med kalls så och potatis. Helt fantastiskt gott. Kändes som jag kunde äta för flera år framöver.. Vilket jag nästan gjorde med. :)

tog mig hemåt och började laga lite lussekatter. MYsigt. jag har liksom aldrig gjort det helt själv förut, så det var en ny erfarenhet. Roligt att de blev bra med. Hade ingen jäst hemma.. och jag orkade verkligen inte gå till kvantum och köpa, så letade fram torrjäst i skåpet med datum MARS 2011. Men jag körde ändå. Åh det gick. De är stora och smakar helt sjukt gott. Bara så att ni vet ;)

Nu är det tomtegröt som står på mitt schema, samtidigt som jag ska fiffla lite med andra julaftonssaker. :)


Förövrigt lyssnade jag på moulin rouge låtar förut, vilket jag inte gjort på.. flera år. Bara för att dom är så där stämplade till en tid jag packat ner i en låda och bara inte velat packa upp riktigt. Men idag gjorde jag det. åh dom är så underbara. så vackra och kärleksfulla. Bara åh.


And there's no mountain too high
No river too wide
Sing out this song, and I'll be there by your side
Storm clouds may gather,
And stars may collide


But I love you (I love you)
Until the end of time (until the end of time) 
ja.. hm. vackert. Nu mina vänner. nu är min gröt färdig.. åh jag ska pyssla vidare. Ciao.