måndag 31 maj 2010

bloggen ligger under vila..



Det var år och dagars sen jag uppdaterade här.. igen. Jag kanske rent av har skaffat mig ett litet liv och inte sitter vid datorn 24*7. Min fru har ju trots allt kommit hem och sen har ju sommarvärmen kikat fram en smula så ja, ni förstår ju själva att datorn inte är prio ett längre. vart ska jag börja?


hm. ja förra helgen var det jobbarhelg. Jag jobbade först 6-11.30 på lördagen, sen åkte jag och Linus till Göteborg och mötte upp mamma. Hon skulle springa Göteborgs varvet och jag ville upp och heja på henne innan starten så det gjorde vi. Mötte henne utanför stationen och sedan tog vi spårvagn till starten., mamma hämtade sin nummerlapp och sedan gick vi runt och kollade på mässan och kollade på lite folk medans mamma bytte om. önskade henne lycka till och åkte tillbaka till stan igen. Givet vis bytte vi några ord med. Maaa, jag tycker om min mamma såå. Hon är en helt underbar mamma.
Jag och Linus försökte ta oss in till stan igen med hjälp av spårvagn och vi lyckades tillslut. De hade stängt av den som vå åkte dit med så vi fick hitta en annan. Åh goa göteborgare som är så fruktansvärt vänliga. Eller inte. väl inne i stan är vi instängda på fel sida och är tvingade att springa över löparspåret. Tur att man inte gick omkring i högklackat där inne. man fick chansa och vara snabb. varmt som det var så satte vi oss på en restaurang där i närheten och åt en hamburgare med pommes och tog en öl i det fina vädret. var helt otroligt varmt! gott och varmt. Hade solen i ansiktet hela tiden så det var bara skönt. hade dock kunnat blåsa en liten bit men icke. efter någon timma där gick vi tillbaka och kollade på de utmattade löparna i värmen och lycades som tur var till och med att se mamma, och få kort på henne. :)
jag vet inte vad det är för fel på bilen, den blir bara upp och ned när jag lägger in den.. men hur som. där e hon iaf. längst bak i rött och svart.

kom hem vid halv åtta och tog det bara lugna gatan. lagade lite mat och somnade in. jag skulle ju upp och jobba på söndagen ändå. 6-9 och sedan hade vi bestämt med mamma och Gunnar på tjolaholmsslott. Bilmässa eller något i den stilen. massa gammla bilar som ställde ut och så fick man en kik på det gammla slottet med. Jag önskar att jag kunde få gå på en sån där rundvandring någongång. älskar historia, speciellt gammla slott och sånt. Läckö är mitt favoritslott. kan dock bero på att det är de enda jag besökt som jag minns.

i veckan som gick har jag inte haft mycket fuffens för mig. jobbat och slått mitt kloka huvud ihop med min fru och gjort både det ena och det andra. fikat i en undrbar sol på stan, gått i affärer, jobbat, bakat och tränad. that´s life så att säga.

i fregdags var jag, Linus, mamma och Gunnar i Borås och kollade på supercross och på rydell och Qvick. trevligt trevligt. var väl mer eller mindre nästan två årsen jag var på en tävling nu. kan inte minnas att jag var på någon förra året? jo SM i varberg, eller om det var året innan. mitt minne är svagt.
Sov i mamma och Gunnars husbil och på lördagen vaknade vi tidigt och tog en promenad i en lite stad. jag hittade massa fina blommor som jag plockade med mig hem. Finns ju inga här i varberg.. tråkigt som faaan. efter frukosten åkte vi vidare till Lager 157 och sedan hem till varberg igen.
Hittade sjukt snygga skor, fanns dock inte i min storlek, mn var tvungen att ta ett kort på dom, bara som ett minne finns de nu. oh.




senare sen på kvällen var det schlager fest hos robin. Ers robin. Sjukt trevlig kväll var det, verkligen. dock försvann alla och jag var tillslut ute med bara erik och hans kompis. en smula ensamt men grymt kul det med. har inte sett han sen förra sommaren.
hur som. Nu har jag iaf delat med mig lite av mitt liv och nu säger jag goood natti.