söndag 25 augusti 2013

Middag

I fredags var jag hos Malin och Chrille.
Malin ska åka till Kanada i 5 månader för att plugga i morgon, så vi hade lite "hej då"-fest. Trevligt. Tyvärr mådde jag inte så bra. Trött och ganska vissen, så jag åkte hem redan halv tio. Hoppas att hon helt enkelt får världens bästa resa!:)

Åh igår var det först jobb 6-12, sedan sprang jag en sväng, lagade lite mat och cyklade till Victor.

På kvällen var vi hos Monica och Magnus på middag. Riktigt god mat. Jag och Victor gjorde välkomstdrink + snittar. Drinken var en citrondrink med honungskonjak. Låter sådär i mina ögon, men var helt fantastisk god! Till detta hade vi två snittar, en med mandelpotatis-plättar med smetana och löjrom och sedan en snitt, bruchetta med laxröra med lök och citron. Jättgoda!

Till förrätt var det asiatisk carpatio. Hur stavar man?
Huvudrätt bestod av makrillfile med sötpotatispure m.m
Efterrätt var det en vaniljpudding, sufflé, hjortron, och en jääääättegod nästan pajdeg/kolakaka med vaniljglass.
Förstår ni hur mätta vi var efter?
Vidare till sociten där kvällen avslutades. Fantastisk kväll!

Idag började dagen med frukost på mignon efter Victor haft jouren. Sedan hem och vila lite. Mysa med hjärta:)
Vid ett träffade ja girlsen och åt pizza på hamnpaviljongen, sedan en kik på josses nya lägenhet, en glass på tre toppar och nu har jag precis landat hos Victor

Han är på svennsexa idag så kag ska roa mig här själv. Antagligen av lite tv och mys i soffan. Förbereda sig för en ny vecka på jobbet. Nya mål och utmaningar!