söndag 6 juni 2010

matighet




jag har överlevt en helg utan min fruu. :) snart kommer hon hem och gör min vardag igen.

i torsdag jobbade jag 6-12.30. soligt som det var trodde jag att jag skulle
få komma ut i solen men icke. körde Linus upp till Göteborg så han kunde köpa något till hans motocross. jeje. de där äckliga gräsklipparna.. efter det mötte jag upp Robin på stan och gick till systemet för att köpa Rosé och en baguette att smaska på. Vi gick till fästningen och låg där i det sköna gräset. super-mysigt.
efter ett tag kom Johanna som jobbar på jobbet och hennes kompisar och joinade oss och efter det kom Frida med hennes kompisar. hajen för hela femman där vid fästningen!


i fredags var jag hemma hos Andreas och försökte hämta trix. gick inte. hon gömde sig i garderoben när jag skulle åka hem och så tänkte vi som så
att jag ändå jobbar hela helgen. bättre hon är kvar hos Andreas där hon ändå kan gå ut på deras gräsmatta. solade lite på balkongen och sedan gick jag till jobbet vid tolv. Var en hel del att göra. mycket folk och mycket skräp i hyllorna, osv. var helt slut i pälsen när jag gick hem vid sju.

igår jobbade jag 6-15. Gick hela dagen och grämde mig
över det fina vädret. Jag ville också ha sol! när ja kom hem la jag mig på balkongen och solade. Och somnade. :) jag älskar att sova ut i luften, det är det bästa som finns. Bra emot bakfylla med.
på kvällen där följde jag med Linus till hans bror och någon han kände som skulle spela brännboll och grilla. Jag var med första omgången och grillade, sen åkte jag hem vid halv nio. La mig i sängen och kollade på änglagård och kolla lite på datan. skönt att bara vara hemma även fast de var lördag.

idag började jag jobba halv 7. gott att faktiskt komma till jobbet på söndagar och inte vara helt bakis och trött. de tre timmarna går en smula fortare då och man orkar desto mera när man e pigg och vaken. efter jobbet la ja mig i sängen och somnade en stund, tog en promenad när jag vaknade och sen handlade jag lite skagenröra och sallad till en sommarbaguette. gjorde iordning den och packade strandväskan. såg ut att bli fint väder trots allt. Jag hann dock inte mer än att käka upp min macka för än det blev molnigt Trotsade lite med lite bokläsning sen cyklade jag hem och la mig på soffan.
Snokade upp något gott mat-recept på pasta, oliver och parmesan med lök och lite tjaffs. Åkte och handlade lite ingredienser och sedan kockade jag ihop maten. Blev faktiskt jättegott så stekte jag ena köttebete till. Smaskens. Nu har jag lunchlåda till i morgon med.

ser inte gå gott ut när de ligger ihoptryckt i min matlåda. men de var sinnes.

Ne nu ska ja se film. :)