onsdag 9 juni 2010

En dag i Göteborg.

Började dagen ganska sent, vaknade inte för än åtta tiden där. Trix tog sovmorgon idag med. Helt otroligt när man inte blir väckt där vid 4-5 tiden på morgonen med kraffsande klor på dörrarna eller mjauande. Klockan var hur som helst ställd på åtta och då vaknade jag.

Tog tag i mig själv och ringde hemtjänsten och berättade att jag inte ville ha alla deras tider de gett mig i sommar. Det gick faktiskt bra, de förstod att jag inte ville jobba 45 timmar i snitt på 7 veckor med endast 6 lediga dagar under den tiden. Blir nog lite för mycket är jag rädd. Jag hade helst velat ta bort mina torsdagar som jag fått från dem, för då jobbar jag redan på hajen men de hade svårt att tillsätta folk då. Jag vek mig och tog bort tre torsdagar. Lika bra det.. Så nu är jag ledig lite mer med lite mer timmar, men har fortfarande helvetiska torsdagar med 6-12 på hajen och sen 13-21.30 på hemtjänsten. Det får gå helt enkelt.

Vid tio-tiden gick tåget till Göteborg. Meningen var att jag och Jannica skulle åkt till Liseberg idag, men vädret ville inte hålla med oss. Det öppnade inte för än klockan ett, så vi gick i stan en stund innan men det ville sig aldrig med regnet, så vi struntade i det. Vid 5 tiden där slutade det regna men då kändes det lite sent och lite segt så vi struntade i det istället. Tänkte att vi tar det nästa vecka istället.

Jag hann iaf köpa med min en klänning, legins, mascara och ett linne. Så jag är nöjd iaf. Men såklart tråkigt att det inte blev något åkande.

Nu när jag kom hem lekte jag med trix en stund och sedan har jag ätit. Äggmacka med lite sallad och skagenröra på. helt tokigt gott är det. Smaskens. Åh nu är det prinsar och prinsessor på tv som jag ska kika på. ciao!