lördag 20 maj 2017

Solen skiner ju?

























Skickat frÃ¥n min iPhoneEfter jobbet igår blev en kopp kaffe vid havet med Mathilda. Köpte en bulle och en kopp kaffe på kustbageriet och tog med oss ut. Solen värmde rejält, blev dock en smula kyligt när molnen kom.

Runt 19 cyklade jag och Jonte till Carro och Backman. Sommarens första grill, så mysig kväll. Varmt väder och jag satt i t-Shirt till klockan 23 då vi cyklade hem. Magiskt. Hade svårt att somna igår. Kollade på klockan sista gången klockan 3! Jontes två kompisar kom förbi på en öl när vi kom hem, men de gick runt halv ett. När jag väl hade tvättat bort smink och borstat tänderna var jag klarvaken. Typiskt.

Vaknade av väckarklockan idag, 8:15. Var inte alls sugen på att gå upp, men hade bestämt träff med josefine. Promenad och ett topp i det blå. Ville hinna äta frukost innan så ställde klockan. Körde Jonte till jobbet vid 10, sedan åkte och hämtade Josse. Parkerade vid ankaret, så utgick vi där ifrån.

Jag har inte tränat sedan mina ögon och utslag kom. Sprang två lätta rundor i Palma, men utslagen blev bara värre så avstått nästan två veckor nu igen. Sprang en liten sväng idag med Josse. Från apelviken till ankaret innan doppet. Endast för att vi skulle få upp lite värme innan. Det var då skönt. Äntligen. Hoppas inte utslagen blir värre nu utan att de håller sig små.

Efter bad och lite sol åt vi lunch i kärleksparken innan jag åkte hem för dusch innan jobbet.
Jobbade 13:30-20 idag. Handlade påvägen hem, så var hemma vid nio. Plockade, tog en dusch och rostade två mackor med ägg till kvällsmat. Nu ligger jag och strö-kollar en film med lite godis. Strax sovdags då jag börjar 7 i morgon bitti igen. Jonte är i Göteborg med sitt gamla gäng, tror han kommer hem sent i natt, alt tidig morgon. Haha.


Lägger med lite kort på familjen där hemma. Saknar er.