tisdag 30 maj 2017

Älskar lediga dagar.










Skickat frÃ¥n min iPhoneJag älskar lediga dagar, men helt ärligt. Vem gör inte det? I onsdags kväll åkte jag och Jonathan hem. Hem och hem. Vet inte vad som är hem nu mera. Varberg, Lidköping, tibro. Är det där mamma bor? Nils? Eller jag själv. Än så länge har namn inte flyttat, men snart så. Vi åkte iallafall till Lidköping och spiken. Så mysigt och fridfullt där. Älskar det. Var framme ganska så sent, runt 23. Fick en rostad smörgås med löjrom och lök. Så himla gott. I torsdags cyklade vi en sväng på ön, sedan åt vi lunch i hamnen innan vi åkte till Tibro.

Morsdag och Elsa firade sin 4-årsdag lite i förskott. Lilla skorpan blir stor. Tänkt fyra år. Känns som hon alltid varit vuxen, men ändå inte. Edwin har också blivit jättestor. Springer omkring överallt och är nyfiken. Önskar jag kunde träffa dem mer spontant i j oftare. Jättemysig dag, och längtar redan hem till alla.
I fredags jobbade jag 5-15:30, sedan firade jag lite helg. Hämtade ett paket från zara med en fin blus efter jobbet. Det andra jag beställt får jag nog allt skicka tillbaka. På kvällen var vi bjuda på mat hos Josse och Martin. Supertrevligt!
I lördags hängde jag och Hanna på stranden, tog en öl på HP ( nu vet man att sommaren är på ingång!) och kvällen var jag med mina jobbarkompisar hos Lisa. De skulle till societén, men jag gick vidare till Elin och träffade Hanna och Hanna med co en sväng innan hemgång. Söndags jobbade jag 6-11:45, sedan hem och vila. Vila och vila. Somnade som en sten eftersom jag bara fick sovit 4 timmar på natten där. Eftermiddagen var vi hos Jonathans föräldrar på lite morddag-middag och kaffe.

Gjorde mitt första träningspass på evigheter igår. På riktigt, inget sådär halvhjärtat. Fys med handbollen. Kunde knappt cykla hem då benen var som gille. Skönt att jag inte har sån fruktansvärd träningsvärk idag. Trodde de skulle vara mycket mycket värre. Ikväll är det handboll. Lite pepp efter 8 långa veckor som sjuk. Heja mig!