torsdag 18 maj 2017

Bästis.



Lagade en god lunch. Fylld pasta med basilika, tomat och ricotta. Till det gjorde jag en bechamell-sås,parmesansås och stekt bacon. Väldigt gott.


Efter att jag och Jannica lagt på tog jag en dusch och sedan åkte jag till blomsterlandet för att köpa tomat och jordgubbsplantor till balkongen. Blev även en hibiskus-buske. De vi har på jobbet är lite väl små, jag ville ha en större modell.





Till kvällsmat blev det scones och frukt. Var fortfarande mätt sedan lunchen, och ville inte stå i köket en timma för att laga något. Jonte skulle dessutom iväg ganska fort igen så det blev smidigast med scones.




Nu har jag precis beställt hem nya klack-skor till sommaren. Hittade två par, ett par beiga och ett par ljusrosa/beiga. Längtar redan tills de kommer.



Min lediga dag startade jag med en lång promenad. Jag visste att det skulle vara varmt, men inte 20 grader och varma vindar. Ja, verkligen varma vindar. Vädret kan verkligen det här med att vända på bara en natt. Jannica ringde och sällskapade mig en bit på promenaden, och halva dagen. Precis innan vi la på luren såg jag att vi pratat 4 timmar och 50 min, sen ska man alltid säga hej då 4 gånger och det drog ut lite på tiden till. Eftersom vädret varit strålande sol, men ändå mycket blåst har jag bara varit hemma nästan hela dagen. Planen var att ta mig ut och ner till havet, men tänkte att det skulle blåsa allt för mycket så stannade hemma. Skönt också eftersom mina utslag inte är helt hundra än och då vill jag inte vara i solen förmycket heller.