söndag 13 april 2014

Spiken/Tibro

Ligger i min säng och lyssnar på Edith Piaf. Med ett leende på mina läppar. Livet är så fantastiskt underbart och jag känner mig som världens lyckligaste. Bara Glad och känner att allt går så bra. Glad för det jag har. En  stor del, även om den är långt bort är..
Min familj. Ni är så underbara och jag är så glad att ni finns. 

Min helg har varit så mysig. Slutade tidigt i Fredags för att ta mig hemåt. Först tog jag tåget till skövde där mamma hämtade mig, sedan körde vi till spiken. Först åkte vi till Spikens brygga och fikade kaffe och kakor, sedan hem till Gunnar. Mamma och Gunnar passade på att tvätta bilarna medans jag satte mig i solen med min godispåse och bok för att slappna av en smula.
När kvällen kom tog jag och mamma ett glas rosé och målade våran naglar medans Gunnar kikade på datorn och sedan Grillade vi korv i deras öppna spis. Så mysigt! 
Grillad korv kan vara det bästa jag vet. Det är nog stämningen som gör det, eller Kanske är för att det på något sätt påminner mig om de mysiga kvällarna när jag var liten då vi eldade i spisen i källaren.. När mamma kom ned med den rosa brickan, korv och saft. Erik, Nils, Mamma och jag. Ja ni vet, familjen...

på lördagen åkte vi in till stan tidigt för att gå på bakluckeloppis, ungefär. Mängder av bord och mängder av skit.. Men jag lyckades hitta ett smyckes-träd så jag blev nöjd. tog en sväng på torget och kikade på lite blommor och en sväng på ett 50-tals café med en jättegod räkmacka också innan vi åkte tillbaka till spiken och kollade lite på en påsk-marknad som var där. Åkte förbi Gunnar och hämtade våran packning, in till stan igen och åt lunch på ett jättegott tapas-ställe. Väldigt smaskigt!

Väl i Tibro tänkte vi hälsat på mormor en sväng men hon var inte hemma. Istället handlade vi till kvällen och sedan gav jag och mamma oss ut på en springtur på 5 km. Kvällen bjöd på trevligheter i form av pulled pork och vin. Nils, jenny och Elsa kom förbi och åt och mös med oss också. Den där Elsa, hon är ju bara så go att man inte vill släppa henne med blicken. Hon ger så mycket glädje i mina ögon. 

Idag började vi med en promenad i rankås, sedan det obligatoriska fikat. Hemma-bakade kakor med kaffe. Jättegott! Hann även hälsa på Josefien i hennes nya hus, men framförallt träffa hennes lilla Elsa också. jättesöt. Ibland är det verkligen jobbigt att bo så lång ifrån dessa underbara. 
En sväng på konstrundan iTibro hann jag också med innan vi hämtade upp mormor för fika på villans.
Nils, jenny och Elsa kom också dit och tog en kopp kaffe innan jag var tvungen att åka mot mitt tåg.

Tågresan gick bra. Träffade Mattias på en Fika innan jag hoppade på Nästa tåg mot varberg.
kom hem vid halv åtta, så kastade in väskan och bytte snabbt om för en löptur innan solen gick ned. Hann med 7 km faktiskt! :)

nu är det läggdags. klockan ringer klockan 5 i morgon. :)