torsdag 3 april 2014

solen lyser och stör mig

den här underbara solen. den ger så mycket energi, men den stör min planering lite. jag har väldigt mycket att göra i min lägenhet, men hinner inte riktigt på grund utav denna sol, som bara lyser, och utan ett moln på himlen. Vem vill vara inne och göra färdigt då? Det räcker att man jobbar tycker jag. sitter på min balkong med en kopp kaffe och en bok, datorn i knät och njuter. Väntar på arr micke ska bli färdig med sin klippning. Vi ska ta en liten promenad efter det. Det var längesedan jag träffade han, undra hur mycket jag har att berätta. Hela mitt liv? Han brukar alltid säga att jag har så mycket att prata om, att det går förfört, och att han förstår ungefär hälften utav allt som kommer ut ur min mun. Låter väl i och för sig väldigt rimligt.

dagens fotoutmaning är underbara.
väljer därför en bild  från midsommarafton förra året. underbar kväll med goa vänner. En typisk sommarkväll som var perfekt, lite för mycket alkohol, men helt underbar ändå.