tisdag 22 april 2014

Påsk

Haft en underbar påsk. Fantastiskt väder och trevligt sällskap. Kan man önska sig bättre?

Vet inte riktigt vart jag ska börja, så jag hoppar in rätt i allt. 
I fredags vart det jobb till 16, sedan en löprunda. Tog min lilla tur på 4 km. Bättre än ingenting. Alla träningspass är bra, bara man kommer ut!
På kvällen träffade jag jannica och Nettan på lite vin och ost. Försökte hinna med att se solnedgången också, men hann inte till havet utan solen hade gått ned.

Lördagen bestod av jobb till 13, sedan ut i den fina vädret. Blev en sallad, lite vin och öl med mathias och Robin på en grässplätt utanför Robins kasa. Mysigt!
på vägen hem handlade jag till kvällens spektakel.
Vi var några tjejer som var hemma hos Jossan och firade påsk. Alla hade med sig varsin snitt, litet knyt-kalas. mysigt, praktiskt och bra! vidare till såsen och sen en efterfest innan jag hamnade i sängen vid fem. Galet trött, ögonen gick i kors kommer jag ihåg. inte så knotigt när jag inte hade sovit något på dagen och börjat jobba klockan 6 på morgonen.

Söndagen bjöd på sol, sol & sol! Vid två-tiden, efter lite sol på balkongen tog jag mig ner till hamnpaviljongen för lite mat och häng med robin, jessica hanna och Emelie. Lite senare kom malin m familj och jannica för en glass. Gick en sväng till fästningen, satt där till 6-7. Underbart nu när denna väme kommit. sitta i linne och svettas (nästan) och det är bara 22 april?

igår var det jobb, sedan en sväng till wenny för lite mys med trixie. Jag hade so förslag att döpa om henne till bagera alt. Färdinan, men det gillade hon inte. När man leker med trix så kan hon vara helt inne på fjädern, sen bara helt out of the blue kan hon sitta och lukta på en blomma  och helt tappat fjädern och "jakt-intresset". märklig katt, men ack så söt!

Ledig dag idag. började med en löprunda utmed strandpromenaden. Stannade vid kustbageriet och köpte en fralla till frukosten. Städade sedan hela lägenheten och planterade om mina blommor. fortfarande inte färdig med allt, men börjat komma någon vart nu känner jag. Det är bra!
En snabb säng förbi viktoria, sedna åkte jag och Felicia till Espresso house och tog en fika. Sofie kom och joinade oss, och där satt vi i tre timmar och bara njöt av värmen och sommaren.. magic!
Ingen av oss ville väl inte gå in heller, så vi växlade om för korv-grillnong vid ankaret vid sex snåret.
Väl hemma därifrån bytte jag bara kläder och tog en PW med micke p.

oh. nu blev inlägget bara ihopaslängt och hanske helt utan svenska rättningar och logik.. men jag skyller på att jag är trött och vill sova. ;)
god natt alla :)