fredag 4 april 2014

everyboddys changing


underbara fredag, äntligen är du här. Helgen står och knackar på min dörr. bara en dag kvar att jobba, 6-12, sedan är det helg. Eller en ledig dag.
Jag hade egentligen lite planer för dagen, först jobb, såklart.
När jag slutat tänkte jag ta en fika med en kompis, ett glas vin med en annan och sedan avslut kvällen med en bit mat hos en tredje. Alla tre ställer in. what are the ods?

En sak jag lärt mig med mig själv idag är att jag absolut klarar av att vara själv en fredag utan att få panik. Innan blev jag väldigt rastlös och kände mig väldigt ensam. Längtade hem till min familj och blev bara arg när jag tänkte på hur bra de som bor nära familjen verkligen har det. möjligheten att ta ett glas vin och en matbit med mamma en timma eller två och sedan åka hem. hm.. MEN! Det är verkligen bara så skönt att vara själv ibland, även om det är just en Fredag. Nu kanske jag ska ha i minnet att jag trots allt ska jobba i morgon och inte är sugen på något vidare ståhej. verkligen inte. hade jag varit ledig i morgon hade jag sett till att göra något. absolut.

så, efter jobbet la jag mig på sängen en sekund och kikade igenom min telefon, snapchattade svar till de som skickat, kollade lite bloggar och tog det lugna gatan. När jag fått tillbaka lite energi gick jag hela stranpromenaden fram och tillbaka i solen. mamma ringde precis när jag gick utanför dörren, så sällskap hade jag hela vägen också. När vi la på, var det jannicas tur.  Lite, om inte mycket, otur att vi bor så långt ifrån varandra. Önskar hon vore  närmre. 
Efter promenaden tog jag ett glas rosé och pillade lite med min nya bänk i köket. fyllde den med lite allt möjligt. Vet bara inte hur jag ska lösa tavlorna, men det kommer väl med tiden.

Precis sett avsnitt av One tree hill, nu tänkte jag släcka lampan och sova. klockan ringer på halv sex i morgon. Yes! en ny dag, men nya möjligheter. eller hur?
Dagens fotoutmaning får ni i morgon istället. Då kommer det två st.

Puss och godnatt med er. hoppas ni sover gott.