måndag 28 januari 2013

Val d'isere

Så nu så. Ja men så atte..

Snart hemma. Galen resa. Trött. Bra brädåkning. Mysiga snöstunder, kallt. Alkohol. Skratt. Mat. Ers. Buss.


Ja. Jag hade nog kunnat skriva ett inlägg längre än Nilen, men det okar jag inte. Vår bussresa som skulle startat 17 lördag eftermiddag slutar kl 04 måndag morgon. Ni fattar ju själv. Något hände. Ja.

För det första. Bussen var spårlöst borta 2 timmar, upphittas i val Thorens! Sjuk. När bussen väl kommer vid 21 måste det fram två nya chaufförer för de andras tid skulle inte räcka. Vid 22:17 går bussen mot Sverige. Kör två timmar sedan stannat bussen ( andra gången) och chaffisen inser att nej går inte köra längre. Servicman kommer och kollar. Vi blir stående o franska alperna på en bussficka i 3 timmar i. Väntan på två nya bussar som ska ta oss hem. En från val d'isere och en från Schweiz. 4 går bussen igen. Chauffören har kört fel, backat in i träd. En helvetes resa hem, men snart är jag hemma hos min. Längtar så att jag spricker!

Mwn. Jag har haft en bra semester, la folie douch, doundou, lilldansken, Victors, jeopp. Allt det där. Men, nortlander är inget jag kan rekommendera att resa med längre.

Nu ska jag vila en smula. Framme om en timma sen jobb 6-15:30!