onsdag 11 juni 2014

smultron!

Holla Amigos!

Det här med smultron, jordgubbar och rabarber? Det måste ligga på topp tre bland de godaste som finns?
Tror ni inte det?
Efter jobbet idag tog jag en sväng till Weny. Jag har haft så ont i mina hälar de två sista dagarna nu, så ville inte springa idag också. Tog en sväng i lite halv-raskt tempo istället.

Möttes av en trött Trix. Trött och varmt. Hon hade varken ätit eller druckit på hela dagen, så självklart väldigt lugn också. Hon låg mest i fönstret när jag kom. Passade på att kamma hennes enorma man. Som den katten producerar päls?! 

Blev en sväng i landet, lite jordgubbar och smultron att tugga på. Hon har alltid så mycket att berätta, och känslan av att gå runt i hennes land för mig hem till min egna mormor. Åter igen, nu saknar man sin familj. 
Fick med mig lite rabarber hem, undra vad som ska hända med dem. Lite kräm, eller paj kanske?


I morgon är det studenten i stan. Mycket blommor som ska ut hoppas jag. Tråkigt nog så fick jag inte allt jag hade beställt idag, och ersättningsvarorna var inte helt hundra heller. Får se vad som sker och händer. Det är trots allt midsommar nästa vecka, och då brukar det ösa på med blommor också.

nu tänkte jag kika lite på en film, och sedan somna. Natti natt gott folk.