tisdag 27 maj 2014

Svensson

Dehär med mamma. Att man kan sakna någon så mycket. Ibland när stressen kommer i kroppen, och man inte riktigt vet varför, så räd et bara hon som kan få mig lugn. Idag har jag saknat dig massor. 


Tillbaka på jobb, en vecka sedan man kom hem och redan tillbaka i sitt svensson liv. 
kan ärligt erkänna att jag dansat på turkiska moln nästan en vecka. Längtar tillbaka till stranstolen, den goda maten, alla skratt och queens. Om det inte vore för Felicias envishet att hittta alla låtar kanske de hade varit lite lättare att släppa alanya. Mina grannar tror säkert att jag fått någon knäpp i huvudet då det enbart spelas turkisk musik från min lägenhet nu mera. Den gör en så sjukt glad, inte bara dunka dunka. Det dumma är bara att man inte förstår så mycket av va dem sjunger.

På jobbet igår slog jag i min fot vilket gjorde att jag tog en cykeltur på landet istället för min vanliga springtru. Jag behövde nog detta med. Helt underbart med lite frisk luft och att få se något annat än bilar och stress. Öppna ängar, kossor och fina sommarblommor. Det påminde mig om sommaren för två årsedan när jag var hemma i Tibro. Jag var ganska trött och grinig och kände egentligen inte alls för att göra något när mamma tjatade om en cykeltur. Väl uppe på cykeln och nästan borta i kårtorp ( tror jag det heter?) så var det bara så underbart. lugnt och tyst. Kossor och öppna ängar, koskit och grusvägar. Lugnet själv. Ibland behöver man det.

Idag när jag vaknade och insåg att jag var ledig blev jag dock lite rastlös. Började med en löptur på 7 km nästan, sedan avslut på kustbageriet. köpte en fralla av Hanna.
Har laddat ner en app där det finns lite olika övningar som man ska göra. intervaller med 30sek aktivitet och 10 vila. Jättebra! gjorde denna X2 sedan blev det städ, dusch och mat.

Träffade Felicia och Victoria vid 13 för en kaffe på Espresso house, i vanlig ordning.
Kom precis hem från en grill-kväll hos Victoria. Köpte hamburgare och kebabbspett och grillade till kvällsmat på hennes baksida. Mysigt.

nu är det somn och ny dag som gäller..
Natti!